Creative Industries In The Polish Economy
PDF

Keywords

creative industries
regional development
regions
Poland

How to Cite

Kasprzak, R. (2015). Creative Industries In The Polish Economy. Quaestiones Geographicae, 34(2), 35–43. https://doi.org/10.1515/quageo-2015-0013

Abstract

The paper presents changes in the number of entities in the creative sector in Polish regions between 2009 and 2013. In the analysis use was made of Poland’s Central Statistical Office data to describe the development rate of this sector in the regions.

https://doi.org/10.1515/quageo-2015-0013
PDF

References

Bombol M., 2008. Czas wolny jako kategoria diagnostyczna procesów rozwoju społeczno-gospodarczego (Leisure time as a diagnostic category of socio-economic development). Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.

Buchholtz S., Kuskowski J., Lewandowski P., Magda I., Ośka M., Pospieszyńska-Burzyńska J., Regulski A., Sekuła E. Ślęzak-Tazbir W., Zawistowski J., Zub M., 2012. Analiza potencjału rozwojowego funkcji metropolitalnych obszarów aglomeracji miejskich województwa śląskiego będących ośrodkami wzrostu gospodarczego województwa śląskiego w kontekście procesów zachodzących na regionalnym rynku pracy – kultura i przemysły kreatywne (Analysis of the development potential of metropolitan functions of urban agglomerations – centres of the economic growth of the voivodeship of Silesia, in terms of processes taking place on the regional labour market: culture and creative industries). Instytut Badań Strukturalnych, Warszawa.

Dąbrowska A., 2008. Rozwój rynku usług w Polsce – uwarunkowania i perspektywy (Development of the service market in Poland: determinants and prospects). Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.

Debord G., 1967. La société du spectacle (The society of the spectacle). Gallimard, Paris.

Department for Culture, Media and Sport, 2001. Creative Industries Mapping Document. London.

Dziennik Ustaw (Official Gazette), 2012. Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 24 kwietnia 2012 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o statystyce publicznej (Proclamation of the Marshal of the Polish Sejm of 24 April 2012 on the publication of a consolidated text of the Public Statistics Act), position 591, Warszawa.

Grochowski M., Dudek-Mańkowska S., Fuhrmann M., Zegar T., 2012. Sektor kreatywny w województwach pomorskim i kujawsko-pomorskim – raport z badań (The creative sector in Pomerania and Kujavia-Pomerania: a research report). Agencja Rozwoju Pomorza, Gdańsk.

Janoś-Kresło M., 2002. Usługi społeczne w procesie przemian systemowych w Polsce (Social services in the process of the systemic transformation in Poland). Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.

Kasprzak R. 2013. Przemysły kreatywne w Polsce – uwarunkowania i perspektywy (Creative industries in Poland: determinants and prospects). Wydawnictwo Kamon Consulting Warszawa.

Segers K., Huijgh E., 2006. Clarifying the complexity and ambivalence of the cultural industries. Centre for Studies on Media and Culture, Vrije Universiteit Brussel, Working Papers 8, Brussels.

Throsby D., 2001. Economics and culture. Cambridge University Press, Cambridge.

UNCTAD, 2010. Creative economy report 2010: A feasible development option. New York, Geneva.

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego (Marshal’s Office of Małopolska Voivodeship), 2013. Program strategiczny Dziedzictwo i Przemysły Czasu Wolnego (Strategic programme Heritage and Leisure-Time Industries). Departament Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Departament Turystyki, Sportu i Promocji Województwa Małopolskiego, Kraków.