Ways of Promoting the Print Media in Poland

Main Article Content

Joanna Mikosz

Abstract

The goal of this article is to identify and describe ways of promoting print media, and demonstrate their effectiveness. The geographical scope of the research was the territory of Poland The thesis is an attempt to describe the above factors, all of which have an impact on the promotion of print media. The thesis is an attempt to describe the above factors, all of which have an impact on the promotion of print media. The main tool used to research the contents of the press was an analysis of non-verbal content and an attempt to determine the proportions between them.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Mikosz, J. (2016). Ways of Promoting the Print Media in Poland. Journal of Applied Cultural Studies, 2, 91-110. https://doi.org/10.14746/jacs.2016.2.07
Section
Articles

References

  1. Bajka Z., Reklama w mediach, in Dziennikarstwo i świat mediów, eds.
  2. E. Chudziński, Z. Bauer, Kraków 2000.
  3. Bednarek Z., Kolor w mediach, media w kolorze. Prasa, telewizja, film, in Kolor w kulturze, eds. Z. Mocarskiej-Tyclowej, J. Bielskiej-Krawczyk,
  4. Toruń 2010.
  5. Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004.
  6. Berstein D., Billboard. Reklama otwartej przestrzeni, Warszawa 2003.
  7. Bitner T., Na Ipada. Tylko jak?, „Press” 2011, no. 6.
  8. Burtenshaw K., Mahon N., Barfoot N., Kreatywna reklama, Warszawa 2007.
  9. Habrajska G., Kategoria obserwatora a proces wizualizacji, in Komunikacja wizualna w przestrzeni miejskiej, Łódź 2009.
  10. Heath R., Reklama. Co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność, Gdańsk 2008.
  11. Kalinowska D., Kampanie na miarę, „Press” 2007, no. 10.
  12. Kalinowska D., Zmiana barw, „Press” 2007, no. 12.
  13. Kucharski S., Poprawianie wyników, „Press” 2012, no. 5.
  14. Mikosz J., Sposoby promocji współczesnej polskiej prasy drukowanej, Łódź 2015.
  15. Nowacki R., Reklama, Warszawa 2006. Oblicza komunikowania wizualnego, eds. R. Polak, Kraków-Rzeszów-Zamość 2011.
  16. Olbrot A., Wielki ruch, „Press” 2008, no. 5.
  17. Olędzki J., Tworzydło D., Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006.
  18. Piekot T., Dyskurs polskich wiadomości prasowych, Kraków 2006.
  19. Popularna encyklopedia mediów, eds. J. Skrzypaczka, Poznań 2000.
  20. Pukiel A., Siła oprawy, „Press”, 2008, no. 8.
  21. Ranking ilustratorów, „Press” 2009, no. 6.
  22. Słownik terminologii medialnej, eds. Walerego Pisarka, Kraków 2006.
  23. Szydło-Kwas J., Fotografia prasowa jako informacja czy produkt marketingowy? – polskie tygodniki opinii, in Media-Biznes-Kultura, Gdańsk 2011.
  24. Szymańska A., Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Wrocław 2005.
  25. Wieczerzak A., Gazeta z promocją, „Press” 2008, no. 8.
  26. Wolny-Zmorzyński K., Fotograficzne gatunki dziennikarskie, Warszawa 2007.
  27. Worsowicz M., Edytorstwo prasowe-zagadnienia ogólne, in O mediach i komunikacji. Krypt dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, eds. E. Pleszkun-Olejniczakowej, J. Bachury, M. Worsowicz, Łódź 2010.
  28. Wójcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013.
  29. Wyszyńska M., Walka o każdy dzień, „Press” 2010, no. 12.
  30. www.manager.money.pl/strategie/marketingi
  31. www.manager.money.pl as an example
  32. http://www.comex.net.pl/index.php?n=static&nazwa=12
  33. http://zkdp.pl/attachments/article/517/Raport%20RYNEK%2011–02–2014%20%28R%29%20word%20IWP.pdf>.
  34. http://www.biznes.newseria.pl/news/sprzedaz_prasy_wciaz,p1858096762
  35. http://www.budotechnika.com.pl/index.php?page=o-firmie
  36. www.instalertmedia.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=9:badania&catid=1:latest-news>.
  37. http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-wolnosc-slowa-na-bialorusi,nId,220457
  38. http://www.e-biuroogloszen.pl/ogloszenia_prasowe_gazeta_wyborcza.php_utm_source=gogle%20gw&utm_medium=cpc%20gw&utm_term=gw&utm_content=gw&utm_campaign=gw&gclid=CLXX-vPv4dACFUEcGwoddpoKaA