Abstrakt
brakBibliografia
Ahmed, Sara. 2012. „Sustainable This, Sustainable That: New Materialisms, Posthumanism, and Unknown Futures.” PMLA 3(127): 563–564.
Bostic, Heidi. 2002. „Luce Irigaray and Love.” Cultural Studies 5(16): 603–610.
Braidotti, Rosi. 2002. Metamorphoses: Towards a Materialist Theory of Becoming. Cambridge: Polity Press.
Braidotti, Rosi. 2003. „Becoming Woman: Or Sexual Difference Revisited.” Theory, Culture & Society 20/27: 43–64.
Braidotti, Rosi. 2005. „Affirming the Affirmative: On Nomadic Affectivity.” Rhizomes 11–12.
Braidotti, Rosi. 2009. Podmioty nomadyczne: Ucieleśnienie i różnica seksualna w feminizmie współczesnym. Tłum. Aleksandra Derra. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Braidotti, Rosi. 2011. Nomadic Theory: The Portable Rosi Braidotti. New York: Columbia University Press.
Braidotti, Rosi. 2012. Etyka stawania-się-niewykrywalnym. Tłum. Joanna Bednarek. W Teorie wywrotowe: Antologia przekładów, red. Agnieszka Gajewska. Poznań: Wydawnictwo Poznańskie.
Cheah, Pheng i Elizabeth Grosz. 1998a. „On Being-Two: Introduction.” Diacritics 1(28): 3–18.
Cheah, Pheng i Elizabeth Grosz. 1998b. „The Future of Sexual Difference: An Interview with Judith Butler and Drucilla Cornell.” Diacritics 1(28): 19–42.
Colebrook, Claire. 2000. „Is Sexual Difference a Problem?” W Deleuze and Feminist Theory, red. Ian Buchanan i Claire Colebrook. Edinburgh: Edinburgh University Press.
de Lauretis, Teresa. 1990. „Sexual Indifference and Lesbian Representation.” W Performing Feminisms: Feminist Critical Theory and Theatre, red. Sue-Ellen Case. Baltimore: The John Hopkins University Press.
Gingrich-Philbrook, Craig. 2001. „Love’s Excluded Subjects: Staging Irigaray’s Heteronornative Essentialism.” Cultural Studies 2(15): 222–228.
Grosz, Elizabeth. 2005. Time Travels: Feminism, Nature, Power. Durham–London: Duke University Press.
Irigaray, Luce. 1985. Speculum of the Other Woman. Tłum. Gillian C. Gill. Ithaca: Cornell University Press.
Irigaray, Luce. 1993. Sexes and Genealogies. Tłum. Gillian C. Gill. New York: Columbia University Press.
Irigaray, Luce. 1996. I Love to You: Sketch for a Felicity within History. Tłum. Alison Martin. New York–London: Routledge.
Irigaray, Luce. 2002a. The Way of Love. Tłum. Heidi Bostic i Stephen Pluháček. London–New York: Continuum.
Irigaray, Luce. 2002b. „Why Cultivate Difference?: Toward a Culture of Two Subjects.” Paragraph 3(25): 79–90.
Irigaray, Luce. 2004. Key Writings. London–New York: Continuum.
Irigaray, Luce. 2008. Conversations with S. Pluháček and H. Bostic, J. Still, M. Stone, A. Wheeler, G. Howie, M. R. Miles and L. M. Harrington, H. A. Fielding, E. Grosz, M. Worton, B. H. Midttun. London–New York: Continuum.
Irigaray, Luce. 2008. Sharing the World. New York: Bloomsbury.
Irigaray, Luce. 2010. „»Mechanika« płynów.” W Ta płeć (jedną) płcią niebędąca. Tłum. Sławomir Królak. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Irigaray, Luce. 2013. In the Beginning, She Was. London–New York: Bloomsbury.
Jones, Rachel. 2011. Irigaray: Towards a Sexuate Philosophy. Cambridge: Polity Press.
Kłosińska, Krystyna. 2010. Feministyczna krytyka literacka. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Kirby, Vicki. 1997. Telling Flesh: The Substance of the Corporeal. New York–London: Routledge.
Olkowski, Dorothea. 2000. „Body, Knowledge and Becoming-Woman: Morpho-logic in Deleuze and Irigaray.” W Deleuze and Feminist Theory, red. Ian Buchanan i Claire Colebrook. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Salamon, Gayle. 2010. Assuming a Body: Transgender and Rhetorics of Materiality. New York: Columbia University Press.
van der Tuin, Iris. 2009. „Jumping Generations: On Second- and Third-wave Feminist Epistemology.” Australian Feminist Studies 24(59): 17–31.
Whitford, Margaret. 1991. Luce Irigaray: Philosophy in the Feminine. London–New York: Routledge.
Whitford, Margaret. 2003. „Irigaray and the Culture of Narcissism.” Theory, Culture & Society 20/27: 28–41.
Licencja
Autorzy:
„Praktyka Teoretyczna” jest pismem, które chce realizować idee wolnego dostępu do wiedzy i poszerzania domeny dobra wspólnego. Ma służyć rozwojowi nauki i krytycznej refleksji w Polsce i na świecie w imię idei wolnego dostępu do wiedzy (Open Access). Całe pismo jest udostępniane za darmo w Internecie na warunkach licencji CC-BY-NC-SA (Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe) w wersji 4.0 (szczegółowe warunki: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/). Artykuły w nim zamieszczone mogą być dowolnie przechowywane, kopiowane, drukowane, rozpowszechniane i wykorzystywane do celów naukowo-dydaktycznych przy zachowaniu warunków licencji. Apelujemy tylko o uznanie autorstwa i podanie źródła w myśl przyjętych w środowisku naukowym standardów.
Nie ma natomiast możliwości komercyjnego wykorzystania zgromadzonych zasobów bez pisemnej zgody wydawcy. Dostęp do czasopisma nie może być dystrybuowany za opłatą czy w jakikolwiek inny sposób limitowany przez inne podmioty.
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Praktyka Teoretyczna” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC [PL.pdf, PL.doc, EN.pdf, EN.doc].
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie „Praktyka Teoretyczna” udzielają wydawcy czasopisma niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalają na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC-BY-NC-SA 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy nadsyłanych artykułów powinni upewnić się, czy wykorzystywane przez nich materiały nie są chronione prawami autorskimi na rzecz innych osób i ponoszą odpowiedzialność za ewentualne uchybienia w tym względzie.