Dzieci są filozofami, filozofowie są dziećmi
PDF (Język Polski)

Keywords

children
philosophy
dzieci
filozofia
ethics
morality
etyka
education
edukacja

How to Cite

Martens, E. (2011). Dzieci są filozofami, filozofowie są dziećmi. ETHICS IN PROGRESS, 2(1), 42–44. https://doi.org/10.14746/eip.2011.1.7

Number of views: 407


Number of downloads: 298

Google Scholar Citation

AllSince 2020
Citations1267823
h-index1412
i10-index2116
0
200
100
50
150
20062007200820092010201120122013201420152016201720182019202020212022202320242025437357202026455844649513117811719117825

Abstract

Na przykładzie ?okrętu Tezeusza? (Zons, viagra dosage 1989, cheapest s. 88 i n.) możemy się przekonać, information pills że dzieci rzeczywiście mogą filozofować i wcale nie muszą być ?gorszymi? filozofami niż dorośli czy też zawodowi filozofowie. Razem ze swoim nauczycielem dały wyraz przemyśleniom, które w dodatku sprawdziły, wypróbowały i rozwinęły w zgodzie z trzema kryteriami, jakie spełniać powinny filozoficzne nastawienie, metoda i sposób zapytywania, znane nam choćby z dialogów Sokratejskich.
https://doi.org/10.14746/eip.2011.1.7
PDF (Język Polski)

References

Adorno, T. (1973). Philosophische Terminologie. Bd. 1. Frankfurt/M: Suhrmakp.

Adorno, T. (1957/1958). Vorlesung zur Einleitung in die Erkenntnistheorie. WS 1957/58, Nachschrift. Universität Frankfurt/M.

Aries, Ph. (1978). Geschichte der Kindheit, München: Hanser. (Wydanie polskie: 1995, Historia dzieciństwa, tłum. M. Ochab, Gdańsk: Marabut.)

Gieseke, H. (1985). Das Ende der Erziehung. Neue Chancen für Familie und Schule. Stuttgart: Klett-Kotta.

Hengst, H. et al. (1981). Kindheit als Fiktion. Frankfurt/M: Suhrkamp.

Horkheimer, M. (1970). Die Sehnsucht nach dem ganz Anderen. Ein Interview mit Kommentar von Helmut Gumnior. Hamburg: Furche Verlag.

de Mause, L. (1977). Hört ihr die Kinder weinen? Eine psychogenetische Geschichte der Kindheit. München: Suhrkamp.

Mead, M. (1973). Der Konflikt der Generationen. Jugend ohne Vorbild. Olten: Walter.

Postman, N. (1983). Das Verswchwinden der Kindheit. Frankfurt/M.: Fischer.

Sloterdijk, P. (1983). Kritik der zynischen Vernunft. Bd. 1. Frankfurt/M.: Suhrkamp.

Spaemann, R. (1974). Philosophie als institutionalisierte Naivität. Philosophisches Jahrbuch, nr 81.

Zons, R. (1989). Die Weisheit der Alten und die Weisheit der Kinder. W: Philosophie und Weisheit, red. W. Oelmüller. Paderborn, München, Wien, Zürich: Schöningh