Abstrakt
Recenzja książki Vivian Gornick. 2020. The Romance of American Communism. London and New York: Verso.
Bibliografia
Dean, Jodi. 2016. Crowds and Party. London – New York: Verso.
Dean, Jodi. 2019. Comrade. An Essay on Political Belonging. London – New York: Verso Books.
Doherty, Alex. 2020. Democratic Left. The Magazine of the Democratic Socialist in America, Fall XLVIII (2). https://democraticleft.dsausa.org/files/sites/6/2020/08/DL-Fall-2020.pdf.
Doherty, Alex. 2020. Wywiad z Vivian Gornick. Jacobin. https://jacobinmag.com/2020/06/vivian-gornick-american-communism-oldleft-new-left-romanticism.
Draper, Theodore. 2003 [1957]. The Roots of American Communism. New Brunswick – London: Transaction Publishers.
Engerman, David C. 2002. „Forward to the 2002 Edition.” W Koestler, Arthur, R. H. S Crossman, André Gide, Richard Wright, Louis
Fischer, Ignazio Silone, Stephen Spender i Max Eastman. The God That Failed. New York – Chichester, West Sussex: Columbia University Press.
Elaine, Godfrey. 2020. „Thousands of Americans Have Become Socialists Since March.” The Atlantic. https://www.theatlantic.com/politics/archive/2020/05/dsa-growing-during-coronavirus/611599/.
Godfrey, Elaine. 2020. „Thousands of Americans Have Become Socia¬lists Since March.” The Atlantic. https://www.theatlantic.com/politics/archive/2020/05/dsa-growing-during-coronavirus/611599/.
Gornick, Vivian. 2019. The Romance of American Communism. London – New York: Verso Books.
Keeran, Roger. 1977. Communists and Auto Workers: the Struggle for a Union, 1919-1941. Madison: University of Wisconsin-Madison.
Koestler, Arthur, R. H. S Crossman, André Gide, Richard Wright, Louis Fischer, Ignazio Silone, Stephen Spender, i Max Eastman. 1949. The God That Failed. New York: Harper.
Marks, Karol. 1949. „Przemówienie wygłoszone na obchodach rocznicy gazety The People’s Paper.” W Fryderyk Engels i Karol Marks. Dzieła. T. 1. Warszawa: Książka i Wiedza.
Naison, Mark. 1973. „Black Agrarian Radicalism in the Great Depression: The Threads of a Lost Tradition.” The Journal of Ethnic Studies 1.
Pacyga, Dominic. 2015. Slaughterhouse: Chicago’s Union Stock Yard and the World It Made. Chicago: University of Chicago Press.
Proctor, Hannah, i Larne Abse Hogarty. 2009. „Communist Feelings.” New Socialist. https://newsocialist.org.uk/communist-feelings-lessing-gornick/.
Segal, Lynne. 2018. Moments of Collective Joy. London – New York: Verso Books.
Shore, Marci. 2008. Kawior i popiół. Życie i śmierć oczarowanych i rozczarowanych marksizmem. Tłum. Marcin Szuster. Warszawa: Świat Książki.
Licencja
Autorzy:
„Praktyka Teoretyczna” jest pismem, które chce realizować idee wolnego dostępu do wiedzy i poszerzania domeny dobra wspólnego. Ma służyć rozwojowi nauki i krytycznej refleksji w Polsce i na świecie w imię idei wolnego dostępu do wiedzy (Open Access). Całe pismo jest udostępniane za darmo w Internecie na warunkach licencji CC-BY-NC-SA (Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe) w wersji 4.0 (szczegółowe warunki: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/). Artykuły w nim zamieszczone mogą być dowolnie przechowywane, kopiowane, drukowane, rozpowszechniane i wykorzystywane do celów naukowo-dydaktycznych przy zachowaniu warunków licencji. Apelujemy tylko o uznanie autorstwa i podanie źródła w myśl przyjętych w środowisku naukowym standardów.
Nie ma natomiast możliwości komercyjnego wykorzystania zgromadzonych zasobów bez pisemnej zgody wydawcy. Dostęp do czasopisma nie może być dystrybuowany za opłatą czy w jakikolwiek inny sposób limitowany przez inne podmioty.
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Praktyka Teoretyczna” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC [PL.pdf, PL.doc, EN.pdf, EN.doc].
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie „Praktyka Teoretyczna” udzielają wydawcy czasopisma niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalają na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC-BY-NC-SA 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy nadsyłanych artykułów powinni upewnić się, czy wykorzystywane przez nich materiały nie są chronione prawami autorskimi na rzecz innych osób i ponoszą odpowiedzialność za ewentualne uchybienia w tym względzie.