Przemysły kreatywne jako masowe oszustwo

Main Article Content

Gerald Raunig

Abstrakt

Przemysły kreatywne jako masowe oszustwo

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Jak cytować
Raunig, G. (2014). Przemysły kreatywne jako masowe oszustwo. Praktyka Teoretyczna, 14(4), 153-167. https://doi.org/10.14746/prt.2014.4.6
Dział
EKONOMIA (POP)KULTURY
Biogram autora

Gerald Raunig, European Institute of Progressive Cultural Policies

Gerald Raunig – filozof i teoretyk sztuki. Pracuje na Zürcher Hochschule der Künste (Akademia Sztuk Pięknych w Zurychu) i eipcp w Wiedniu (European Institute for Progressive Cultural Policies; Europejski Instytut Progresywnych Polityk Kulturowych). Jeden z redaktorów wielojęzycznego czasopisma sieciowego Transversal oraz periodyku Kamion. Autor m.in: Art and Revolution: Transversal Activism in the Long Twentieth Century (2007); A Thousand Machines: A Concise Philosophy of the Machine as Social Movement (2010); Factories of Knowledge: Industries of Creativity (2013); oraz DIVIDUUM. Maschinischer Kapitalismus und molekulare Revolution (2015).

Bibliografia

  1. Deleuze, Gilles i Felix Guattari. 1987. A Thousand Plateaus: Capitalism and Schizophrenia. Tłum. Brian Massumi. Minneapolis: University of Minnesota Press.
  2. Horkheimer, Max i Theodore W. Adorno. 2010. Dialektyka oświecenia: Fragmenty filozoficzne. Tłum. Małgorzata Łukasiewicz. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
  3. Lorey, Isabell. 2014. „Urządzanie i samoprekaryzacja: O normalizacji wytwórców kultury.” Tłum. Piotr Juskowiak. Praktyka Teoretyczna 4.
  4. Nowotny, Stefan. 2011. „Immanent Effects: Notes on Cre-activity.” Tłum. Aileen Derieg. W Critique of Creativity: Precarity, Subjectivity and Resistance in the „Creative Industries”, red. Gerald Raunig, Gene Ray i Ulf Wuggenig. London: MayFly.
  5. Virno, Paolo. 2004. A Grammar of the Multitude: For the Analysis of Contemporary Forms of Life. Tłum. Isabella Bertoletti, James Cascaito i Andrea Casson. Los Angeles–New York: Semiotext(e).