Market Value and Victorian Hybrids Dickens and Marx Against Latour
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy:
„Praktyka Teoretyczna” jest pismem, które chce realizować idee wolnego dostępu do wiedzy i poszerzania domeny dobra wspólnego. Ma służyć rozwojowi nauki i krytycznej refleksji w Polsce i na świecie w imię idei wolnego dostępu do wiedzy (Open Access). Całe pismo jest udostępniane za darmo w Internecie na warunkach licencji CC-BY-NC-SA (Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe) w wersji 4.0 (szczegółowe warunki: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/). Artykuły w nim zamieszczone mogą być dowolnie przechowywane, kopiowane, drukowane, rozpowszechniane i wykorzystywane do celów naukowo-dydaktycznych przy zachowaniu warunków licencji. Apelujemy tylko o uznanie autorstwa i podanie źródła w myśl przyjętych w środowisku naukowym standardów.
Nie ma natomiast możliwości komercyjnego wykorzystania zgromadzonych zasobów bez pisemnej zgody wydawcy. Dostęp do czasopisma nie może być dystrybuowany za opłatą czy w jakikolwiek inny sposób limitowany przez inne podmioty.
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Praktyka Teoretyczna” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC [PL.pdf, PL.doc, EN.pdf, EN.doc].
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie „Praktyka Teoretyczna” udzielają wydawcy czasopisma niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalają na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC-BY-NC-SA 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy nadsyłanych artykułów powinni upewnić się, czy wykorzystywane przez nich materiały nie są chronione prawami autorskimi na rzecz innych osób i ponoszą odpowiedzialność za ewentualne uchybienia w tym względzie.
Referencje
- Castree, Noel. 2002. “False Antitheses? Marxism, Nature and Actor-Networks.” Antipode 34:111-146.
- Cleaver, Harry. 2000. Reading Capital Politically. London: AK Press.
- Dickens, Charles. 1997. Our Mutual Friend. London: Penguin.
- Ketabgian, Tamara. 2011. The Lives of Machines: The Industrial Imaginary in Victorian Literature and Culture. Ann Arbor: University of Michigan Press.
- Latour, Bruno. 1993. We Have Never Been Modern. Cambridge, MA: Harvard University Press.
- Noys, Benjamin. 2010. The Persistence of the Negative: A Critique of Contemporary Continental Theory. Edinburgh: Edinburgh University Press.
- Poovey, Mary. 1995. Making a Social Body: British Cultural Formation, 1830-1864.
- Chicago: University of Chicago Press.
- Söderberg, Johan, and Adam Netzen. 2010. “When All That Is Theory Melts into (Hot) Air: Contrasts and Parallels between Actor Network Theory, Autonomist Marxism, and Open Marxism.” Ephemera 10:95-118.
- Sussman, Herbert, and Gerhard Joseph. 2004. “Prefiguring the Posthuman: Dickens and Prosthesis.” Victorian Literature and Culture 32:617-628.
- Toscano, Alberto. 2012. “Seeing It Whole: Staging Totality in Social Theory and Art.” The Sociological Review 60:64-83.
- Tucker, Robert C., Karl Marx, and Friedrich Engels. 1978. The Marx-Engels Reader. New York: Norton.
- White, Hylton. 2013. “Materiality, Form, and Context: Marx contra Latour.” Victorian Studies 55: 667-682.