Abstract
brakReferences
Bendyk, Edwin. 2014. „Sztuka i nauka: Konflikt czy symbioza.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Bishop, Claire. 2013. „Partycypacja i spektakl.” Tłum. Piotr Juskowiak. Kultura Współczesna 2: 26–36.
Biskupski, Łukasz. 2011. „Minister Duży Ster i Europejski Festiwal Kultury.” Kultura Współczesna 5: 129–144.
Bourdieu, Pierre. 2001. Reguły sztuki: Geneza i struktura pola literackiego. Tłum. Andrzej Zawadzki. Kraków: Universitas.
Bourriaud, Nicolas. 2010. Estetyka relacyjna. Tłum. Łukasz Białkowski. Kraków: Muzeum Sztuki Współczesnej.
Clifford, James. 2000. Kłopoty z kulturą: Dwudziestowieczna etnografia, literatura i sztuka. Tłum. Ewa Dżurak, Joanna Iracka, Ewa Klekot i in. Warszawa: Wydawnictwo KR.
Buchloh, Benjamin. 2000. Neo-Avantgarde and Culture Industry: Essays on European and American Art form 1955 to 1975. Cambridge, Mass.–London: MIT Press.
Dietrichsen, Dietrich. 2010. „Wartość (dodatkowa) sztuki.” Tłum. Mikołaj Ratajczak. W Robotnicy opuszczają miejsca pracy, red. Joanna Sokołowska. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi.
Dziadkiewicz, Roman. 2014. „Miłość – Wolność – Równość.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi.
Erbel, Joanna. 2014. „Sztuka w przestrzeni publicznej a prawo do miasta.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Foster, Hal. 2010. Powrót realnego: Awangarda u schyłku XX wieku. Tłum. Mateusz Borowski i Małgorzata Sugiera. Kraków: Universitas.
Grlja, Dušan. 2011. „Praktyka teoretyczna: O materialnych efektach pracy »niematerialnej«.” Tłum. Anna Wojczyńska. W Wieczna radość: Ekonomia polityczna społecznej kreatywności, red. zbiorowa. Warszawa: Fundacja Bęc Zmiana.
Groys, Boris. 2010. „The Weak Universalism.” W Going Public. Berlin–New York: Sternberg Press.
Kester, Grant H. 2013. „»Do autonomii przez współpracę?« Z Grantem H. Kesterem na temat jego koncepcji sztuki dialogicznej i kolaboratywnej rozmawiają Agata Skórzyńska i Piotr Juskowiak.” Kultura Współczesna 2: 15–25.
Kurant, Agnieszka, Oskar Dawicki, Łukasz Ronduda, Jan Simon i Edwin Bendyk. 2009. „Manifest nooawangardy.” Obieg, 7 września. http://www.obieg.pl/wydarzenie/13677#1.
Jakubowicz, Rafał. 2014. „»Szkoła aktywizmu.« Z Rafałem Jakubowiczem rozmawia Tomasz Załuski.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Juskowiak, Piotr. 2010. „Sztuka wspólnoty Krzysztofa Wodiczki: Wokół Projekcji Poznańskiej.” Praktyka Teoretyczna 1. http://www.praktykateoretyczna.pl/PT_nr1_2010_Wspolnota/05.Juskowiak.pdf.
Majewska, Ewa. 2014. „Czy istnieje sztuka apolityczna?: Uwagi o politycznym skutku sztuki, kolektywności i partycypacji.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Markowski, Michał Paweł. 2007. „Sztuka, krytyka, kryzys.” Obieg, 1 marca. http://www.obieg.pl/teksty/1863.
Moćko, Wojciech. 2014. „Co z tą krytycznością?: Oddziaływanie i skuteczność dizajnu jako języka krytyki.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi.
Nahirny, Rafał. 2011. „Sztuka narzędziem zmiany społecznej… Wrocławia(n).” Kultura Współczesna 5: 70–82
Ostolski, Adam. 2014. „Sztuka jako polityka prowadzona innymi środkami.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Pustoła, Magdalena. 2007 „Nie zakochuj się we władzy.” W Jacques Rancière, Dzielenie postrzegalnego. Tłum. Maciej Kropiwnicki i Jan Sowa. Kraków: Korporacja Ha!art.
Ratajczak, Mikołaj. 2014. „Sztuka i praca: Od ekonomii politycznej produkcji artystycznej do krytycznej filozofii współczesnych form pracy.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Rejniak-Majewska, Agnieszka. 2014. Puste miejsce po krytyce?: Modernizm i materialistyczna rewizja autonomii sztuki. Łódź: Wydawnictwo Officyna.
Rosińska, Monika. 2014. „Dizajn, partycypacja, zmiana społeczna: O skuteczności w projektowaniu relacji międzyludzkich.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Sowa, Jan. 2007. „Stosowane sztuki społeczne: Od symulakrum do aktywizmu (i z powrotem?)” Obieg, 23 lutego. http://www.obieg.pl/teksty/1861.
Sowa, Jan. 2014. „Poza zasadą skuteczności.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Załuski, Tomasz. 2007. „Jaką wiedzę mogą przynieść sztuki wizualne?” Kresy. Kwartalnik Literacki 3: 202–210.
Załuski, Tomasz. 2014. „Napięcia, negocjacje, przechwyty i odzyski: Sztuka jako polityka redystrybucji.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Zaród, Marcin. 2014. „Kruche zależności, niepewne sojusze: Między sztuką, nauką a techniką.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Żmijewski, Artur. 2007. „Stosowane sztuki społeczne.” Krytyka Polityczna 11/12: 14–24.
License
“Theoretical Practice” seeks to put into practice the idea of open access to knowledge and broadening the domain of the commons. It serves the development of science, thinking and critical reflection. The journal is published in open-access mode under the CC-BY-NC-SA 4.0 license (detail available here: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/). Articles published in the journal may be freely distributed, stored, printed and utilized for academic and teaching purposes without restrictions.
They should not be, however, used for any commercial purposes or be reconstructed into derivative creations. Access to the journal may not be limited or offered for a fee by any third party.
Prospective authors are obliged to fill in, sign and send back the publishing contract compliant with the CC licencing. [PL.pdf, PL.doc, EN.pdf,EN.doc].
According to this contract, authors grant the journal a non-exclusive right to publish their work under the creative commons license (CC-BY-NC-SA 4.0) without any financial obligation on both sides of the contract.
Before submission authors should make sure that derivative materials they use are not protected by copyright preventing their non-commercial publication. Authors are responsible for any respective copyright violations.