Abstract
Author’s response to review essays of Laboratorium antropofikcji. Dociekania filologiczne by Przemysław Czapliński and Paweł Kaczmarski.References
Brandom, Robert B. 2009. Reason in Philosophy. Animating Ideas, Cambridge, Mass.: Harvard University Press.
Chomsky, Noam. 2016. What Kind of Creatures Are We? New York: Columbia University Press.
Coetzee, John Maxwell i Arabella Kurtz. 2015. The Good Story. Exchanges on Truth, Fiction and Psychoanalytic Psychotherapy, London: Harvill Secker.
Czapliński, Przemysław. 2015. „Zamykanie laboratorium.” Praktyka Teoretyczna 2(16): 242-254.
Davidson, Donald. 1992. „Zwierzęta racjonalne”. Tłum. Cezary Cieśliński. W Donald Davidson. Eseje o prawdzie, języku i umyśle. red. Barbara Stanosz. Warszawa: PWN.
Dennett, Daniel C. 1997. Natura umysłów, Tłum. Witold Turopolski, Warszawa: CIS.
Derrida, Jacques. 2001. L’Université sans condition, Paris: Galilée.
Derrida, Jacques. 2011. L’Animal que donc je suis. Paris: Galilée.
Diamond, Cora. 1995. The Realistic Spirit, Cambridge, Mass.: The MIT Press.
Dick, Philip K. 2011. Człowiek z Wysokiego Zamku. Tłum. Lech Jęczmyk. Poznań: Rebis.
Dickinson, Emily. 2000. Wiersze wybrane. Tłum. Stanisław Barańczak. Kraków: Znak.
Gombrowicz, Witold. 2001. Dziennik 1957-1961, Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Gospodinow, Georgi 2009. Powieść naturalna. Tłum. Marta Hożewska-Todorow. Sejny: Pogranicze.
Hamacher, Werner. 2009. „Für – die Philologie“. W Was ist eine philologische Frage? Beiträge zur Erkundung einer theoretischen Einstellung, red. Jürgen Paul Schwindt. Frankfurt/M.: Suhrkamp.
Kaczmarski, Paweł. 2015. „Tak powinna wyglądać filologia“, Praktyka Teoretyczna 2(16): 255-277.
Hillis Miller, Joseph. 2014. O literaturze, Tłum. Krzysztof Hoffmann, Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
Moretti, Franco. 2014. Przypuszczenia na temat literatury światowej. Tłum. Przemysław Czapliński. „Teksty Drugie” 4: 131-147.
Nabokov, Vladimir. 2016. Własnym zdaniem, Tłum. Michał Szczubiałka, Warszawa: Aletheia.
Nycz, Ryszard. 2014. Afektywne manifesty, „Teksty Drugie” 1: 9-13.
Pound, Ezra. 1999. Duch romański, Tłum. Leszek Engelking, Warszawa: Czytelnik.
Seel, Martin. 2009. Theorien, Frankfurt/M.: Fischer.
Sloterdijk, Peter. 2001. Die Sonne und der Tod. Dialogische Untersuchungen. Gespräche mit Hans-Jürgen Heinrichs, Frankfurt/M: Suhrkamp.
Шкловский, Виктор Б. 1983. О теории прозы, Москва: Советский писатель.
Tabucchi, Antonio. 2003. Autobiografie altrui. Poetiche a posteriori, Milano: Feltrinelli.
Ugrešić, Dubravka. 2013. Kultura karaoke, Tłum. Dorota Jovanka Ćirlić, Kraków: Ha!art.
Valéry, Paul 1973. Cahiers, éd. Judith Robinson-Valéry. T. 1. Paris: Gallimard.
Wittgenstein, Ludwig. 1995. Uwagi o religii i etyce. Tłum. Małgorzata Kawecka, Wojciech Sady, Wiesław Walentukiewicz. Kraków: Znak, 1995.
Żychliński, Arkadiusz. 2014a. Laboratorium antropofikcji: Dociekania filologiczne, Warszawa, Poznań: IBL, Wydawnictwo Naukowe UAM.
Żychliński, Arkadiusz. 2014b. „Rzecz myślenia. O powrocie (figury) człowieka w filologii”. W: Myślenie dziś. [2], red. Mateusz Falkowski. Warszawa: Fundacja na Rzecz Myślenia im. Barbary Skargi.
License
“Theoretical Practice” seeks to put into practice the idea of open access to knowledge and broadening the domain of the commons. It serves the development of science, thinking and critical reflection. The journal is published in open-access mode under the CC-BY-NC-SA 4.0 license (detail available here: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/). Articles published in the journal may be freely distributed, stored, printed and utilized for academic and teaching purposes without restrictions.
They should not be, however, used for any commercial purposes or be reconstructed into derivative creations. Access to the journal may not be limited or offered for a fee by any third party.
Prospective authors are obliged to fill in, sign and send back the publishing contract compliant with the CC licencing. [PL.pdf, PL.doc, EN.pdf,EN.doc].
According to this contract, authors grant the journal a non-exclusive right to publish their work under the creative commons license (CC-BY-NC-SA 4.0) without any financial obligation on both sides of the contract.
Before submission authors should make sure that derivative materials they use are not protected by copyright preventing their non-commercial publication. Authors are responsible for any respective copyright violations.