Bibliografia
Austin J. L., Jak działamy słowami [w:] Mówienie i poznawanie. Rozprawy i wykłady filozoficzne, przeł. Bohdan Chwedeńczuk, Warszawa 1993.
Biały F., Quentin Skinner. Doniosłość i znaczenie [w:] „Refleksje” nr 9 (2014).
Grygieńć J., „Mniej filozofii, więcej historii”. Quentina Skinnera zmagania z ahistoryzmem w naukach społecznych, „Dialogi Polityczne” 12/2009.
Grygieńć J., Rekonstrukcja intencji czy dekonstrukcja ideologii? [w:] Quentin Skinner. Metoda historyczna i wolność republikańska, red. J. Grygieńć, Toruń 2016.
Lovejoy A., Wielki łańcuch bytu. Studium historii pewnej idei, Gdańsk 2009.
Popper K.R., Społeczeństwo otwarte i jego wrogowie , Warszawa 1993.
Skinner Q., Moralność renesansowa a sztuka krasomówstwa, przeł. K. Wawrzonkowski [w:] Quentin Skinner: metoda historyczna i wolność republikańska, red. J. Grygieńć, Toruń 2016.
Skinner Q., Znaczenie i rozumienie w historii idei [w:] Q. Skinner, Wizje polityki, przeł. K. Koehler, K. Koehler, Warszawa 2016.
Strauss L., Persecution and the Art of Writing, Glencoe 1952.
Strauss L., Th oughts on Machiavelli, Glencoe 1958.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Historia@Teoria są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Historia@Teoria udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Historia@Teoria pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).