„Kłir” i obraz słaby w filmie Hair Marka Piwowskiego.
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy:
„Praktyka Teoretyczna” jest pismem, które chce realizować idee wolnego dostępu do wiedzy i poszerzania domeny dobra wspólnego. Ma służyć rozwojowi nauki i krytycznej refleksji w Polsce i na świecie w imię idei wolnego dostępu do wiedzy (Open Access). Całe pismo jest udostępniane za darmo w Internecie na warunkach licencji CC-BY-NC-SA (Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe) w wersji 4.0 (szczegółowe warunki: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/). Artykuły w nim zamieszczone mogą być dowolnie przechowywane, kopiowane, drukowane, rozpowszechniane i wykorzystywane do celów naukowo-dydaktycznych przy zachowaniu warunków licencji. Apelujemy tylko o uznanie autorstwa i podanie źródła w myśl przyjętych w środowisku naukowym standardów.
Nie ma natomiast możliwości komercyjnego wykorzystania zgromadzonych zasobów bez pisemnej zgody wydawcy. Dostęp do czasopisma nie może być dystrybuowany za opłatą czy w jakikolwiek inny sposób limitowany przez inne podmioty.
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Praktyka Teoretyczna” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC [PL.pdf, PL.doc, EN.pdf, EN.doc].
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie „Praktyka Teoretyczna” udzielają wydawcy czasopisma niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalają na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC-BY-NC-SA 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy nadsyłanych artykułów powinni upewnić się, czy wykorzystywane przez nich materiały nie są chronione prawami autorskimi na rzecz innych osób i ponoszą odpowiedzialność za ewentualne uchybienia w tym względzie.
Bibliografia
- Baudrillard, Jean. 1998. Ameryka. Tłum. Renata Lis. Warszawa: Wydawnictwo Sic!.
- Baudrillard, Jean. 2005. O uwodzeniu. Tłum. Janusz Margański. Warszawa: Wydawnictwo Sic!.
- Burska, Lidia. 2012. Awangarda i inne złudzenia. O pokoleniu ’68 w Polsce. Gdańsk: słowo / obraz terytoria.
- Burzyńska Anna i Markowski Michał Paweł. 2006. Teorie literatury XX wieku. Kraków: Znak.
- Butler, Judith. 1990. Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity, New York–London: Routledge.
- Czapliński, Przemysław i Mizerka, Anna (red.). 2012. Kamp. Antologia przekładów. Kraków: Universitas.
- Gwóźdż, Andrzej i Wach, Margarete (red.). 2017. W poszukiwaniu polskiej nowej fali. Kraków: Universitas.
- Halberstam, Jack. 2018. Przedziwna sztuka porażki. Tłum. Mikołaj Denderski. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
- Hendrykowski, Marek. 2018. Drugie wejrzenie. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
- Hendrykowski, Marek 2005. Rejs. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
- Jachymek, Karol. 2016. Film – ciało – historia. Kino polskie lat sześćdziesiątych. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.
- Jaworska, Justyna. 2019. Piękne widoki, panowie, stąd macie. O kinie polskiego sockonsumpcjonizmu. Kraków: Universitas.
- Karpowicz, Agnieszka. 2012. Proza życia. Mowa, pismo, literatura. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
- Klejsa, Konrad. 2008. Filmowe oblicza kontestacji. Warszawa: Wydawnictwo TRIO.
- Kornhauser, Julian i Zagajewski, Adam. 1974. Świat nie przedstawiony. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
- Kosovsky Sedgwick, Eve. 1990. The Epistemology of the Closet. Berkley – Los Angeles: University of California Press.
- Kurz, Iwona. 2017. „Pomieszanie języków. Kultowe (dziś) komedie z początku lat 70.” W W poszukiwaniu polskiej nowej fali, re. Andrzej Gwóźdż i Margarete Wach. Kraków: Universitas.
- Lubelski, Tadeusz. 2015. Historia kina polskiego 1895–2014. Kraków: Universitas.
- Lubelski, Tadeusz. 2007. Polska Szkoła Dokumentu: Marek Piwowski. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Audiowizualne.
- Łuczak, Maciej. 2004. Wniebowzięci, czyli jak się robi hydrozagadkę. Warszawa: Prószyński i S-ka.
- Nyczek, Tadeusz. 2008. Salon Niezależnych. Dzieje pewnego kabaretu. Kraków: Znak.
- Radkiewicz, Małgorzata. 2014. Oblicza kina queer. Kraków: Ha!art.
- Sontag, Susan. 1979. „Notatki o kampie.” Tłum. Wanda Wertenstein. Literatura na Świecie 9.
- Steyerl, Hito. 2013. „W obronie nędznego obrazu.” Tłum. Łukasz Zaremba. Konteksty. Polska Sztuka Ludowa 13.
- Szcześniak, Magda. 2016. Normy widzialności. Tożsamość w czasach transformacji. Warszawa: Fundacja Bęc Zmiana i Instytut Kultury Polskiej UW.
- Zawadzki, Andrzej. 2003. „Noica, Vattimo i myśl słaba.” Teksty Drugie 6.