Abstrakt
brakBibliografia
Bendyk, Edwin. 2014. „Sztuka i nauka: Konflikt czy symbioza.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Bishop, Claire. 2013. „Partycypacja i spektakl.” Tłum. Piotr Juskowiak. Kultura Współczesna 2: 26–36.
Biskupski, Łukasz. 2011. „Minister Duży Ster i Europejski Festiwal Kultury.” Kultura Współczesna 5: 129–144.
Bourdieu, Pierre. 2001. Reguły sztuki: Geneza i struktura pola literackiego. Tłum. Andrzej Zawadzki. Kraków: Universitas.
Bourriaud, Nicolas. 2010. Estetyka relacyjna. Tłum. Łukasz Białkowski. Kraków: Muzeum Sztuki Współczesnej.
Clifford, James. 2000. Kłopoty z kulturą: Dwudziestowieczna etnografia, literatura i sztuka. Tłum. Ewa Dżurak, Joanna Iracka, Ewa Klekot i in. Warszawa: Wydawnictwo KR.
Buchloh, Benjamin. 2000. Neo-Avantgarde and Culture Industry: Essays on European and American Art form 1955 to 1975. Cambridge, Mass.–London: MIT Press.
Dietrichsen, Dietrich. 2010. „Wartość (dodatkowa) sztuki.” Tłum. Mikołaj Ratajczak. W Robotnicy opuszczają miejsca pracy, red. Joanna Sokołowska. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi.
Dziadkiewicz, Roman. 2014. „Miłość – Wolność – Równość.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi.
Erbel, Joanna. 2014. „Sztuka w przestrzeni publicznej a prawo do miasta.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Foster, Hal. 2010. Powrót realnego: Awangarda u schyłku XX wieku. Tłum. Mateusz Borowski i Małgorzata Sugiera. Kraków: Universitas.
Grlja, Dušan. 2011. „Praktyka teoretyczna: O materialnych efektach pracy »niematerialnej«.” Tłum. Anna Wojczyńska. W Wieczna radość: Ekonomia polityczna społecznej kreatywności, red. zbiorowa. Warszawa: Fundacja Bęc Zmiana.
Groys, Boris. 2010. „The Weak Universalism.” W Going Public. Berlin–New York: Sternberg Press.
Kester, Grant H. 2013. „»Do autonomii przez współpracę?« Z Grantem H. Kesterem na temat jego koncepcji sztuki dialogicznej i kolaboratywnej rozmawiają Agata Skórzyńska i Piotr Juskowiak.” Kultura Współczesna 2: 15–25.
Kurant, Agnieszka, Oskar Dawicki, Łukasz Ronduda, Jan Simon i Edwin Bendyk. 2009. „Manifest nooawangardy.” Obieg, 7 września. http://www.obieg.pl/wydarzenie/13677#1.
Jakubowicz, Rafał. 2014. „»Szkoła aktywizmu.« Z Rafałem Jakubowiczem rozmawia Tomasz Załuski.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Juskowiak, Piotr. 2010. „Sztuka wspólnoty Krzysztofa Wodiczki: Wokół Projekcji Poznańskiej.” Praktyka Teoretyczna 1. http://www.praktykateoretyczna.pl/PT_nr1_2010_Wspolnota/05.Juskowiak.pdf.
Majewska, Ewa. 2014. „Czy istnieje sztuka apolityczna?: Uwagi o politycznym skutku sztuki, kolektywności i partycypacji.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Markowski, Michał Paweł. 2007. „Sztuka, krytyka, kryzys.” Obieg, 1 marca. http://www.obieg.pl/teksty/1863.
Moćko, Wojciech. 2014. „Co z tą krytycznością?: Oddziaływanie i skuteczność dizajnu jako języka krytyki.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi.
Nahirny, Rafał. 2011. „Sztuka narzędziem zmiany społecznej… Wrocławia(n).” Kultura Współczesna 5: 70–82
Ostolski, Adam. 2014. „Sztuka jako polityka prowadzona innymi środkami.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Pustoła, Magdalena. 2007 „Nie zakochuj się we władzy.” W Jacques Rancière, Dzielenie postrzegalnego. Tłum. Maciej Kropiwnicki i Jan Sowa. Kraków: Korporacja Ha!art.
Ratajczak, Mikołaj. 2014. „Sztuka i praca: Od ekonomii politycznej produkcji artystycznej do krytycznej filozofii współczesnych form pracy.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Rejniak-Majewska, Agnieszka. 2014. Puste miejsce po krytyce?: Modernizm i materialistyczna rewizja autonomii sztuki. Łódź: Wydawnictwo Officyna.
Rosińska, Monika. 2014. „Dizajn, partycypacja, zmiana społeczna: O skuteczności w projektowaniu relacji międzyludzkich.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Sowa, Jan. 2007. „Stosowane sztuki społeczne: Od symulakrum do aktywizmu (i z powrotem?)” Obieg, 23 lutego. http://www.obieg.pl/teksty/1861.
Sowa, Jan. 2014. „Poza zasadą skuteczności.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Załuski, Tomasz. 2007. „Jaką wiedzę mogą przynieść sztuki wizualne?” Kresy. Kwartalnik Literacki 3: 202–210.
Załuski, Tomasz. 2014. „Napięcia, negocjacje, przechwyty i odzyski: Sztuka jako polityka redystrybucji.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Zaród, Marcin. 2014. „Kruche zależności, niepewne sojusze: Między sztuką, nauką a techniką.” W Skuteczność sztuki, red. Tomasz Załuski. Łódź: Muzeum Sztuki.
Żmijewski, Artur. 2007. „Stosowane sztuki społeczne.” Krytyka Polityczna 11/12: 14–24.
Licencja
Autorzy:
„Praktyka Teoretyczna” jest pismem, które chce realizować idee wolnego dostępu do wiedzy i poszerzania domeny dobra wspólnego. Ma służyć rozwojowi nauki i krytycznej refleksji w Polsce i na świecie w imię idei wolnego dostępu do wiedzy (Open Access). Całe pismo jest udostępniane za darmo w Internecie na warunkach licencji CC-BY-NC-SA (Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe) w wersji 4.0 (szczegółowe warunki: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/). Artykuły w nim zamieszczone mogą być dowolnie przechowywane, kopiowane, drukowane, rozpowszechniane i wykorzystywane do celów naukowo-dydaktycznych przy zachowaniu warunków licencji. Apelujemy tylko o uznanie autorstwa i podanie źródła w myśl przyjętych w środowisku naukowym standardów.
Nie ma natomiast możliwości komercyjnego wykorzystania zgromadzonych zasobów bez pisemnej zgody wydawcy. Dostęp do czasopisma nie może być dystrybuowany za opłatą czy w jakikolwiek inny sposób limitowany przez inne podmioty.
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Praktyka Teoretyczna” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC [PL.pdf, PL.doc, EN.pdf, EN.doc].
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie „Praktyka Teoretyczna” udzielają wydawcy czasopisma niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalają na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC-BY-NC-SA 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy nadsyłanych artykułów powinni upewnić się, czy wykorzystywane przez nich materiały nie są chronione prawami autorskimi na rzecz innych osób i ponoszą odpowiedzialność za ewentualne uchybienia w tym względzie.