Strajki nauczycieli i walka o to, co wspólne
PDF (English)

Słowa kluczowe

to, co wspólne
edukacja publiczna
strajk
prywatyzacja
dekomodyfikacja

Jak cytować

Blanc, E. (2021). Strajki nauczycieli i walka o to, co wspólne. Praktyka Teoretyczna, 38(4), 143–148. https://doi.org/10.14746/prt2020.4.8

Abstrakt

Z okazji 10 urodzin Praktyki Teoretycznej zaprosiliśmy naszych wieloletnich współpracowników i towarzyszy do wspólnego rozważenia przyszłości tego, co wspólne. Poprosiliśmy ich o zmierzenie się z następującymi pytaniami: a) co jest najważniejszym aspektem współczesnych walk o to, co wspólne?; b) jakie największe wyzwania stoją w przyszłości przed polityką tego, co wspólne?; c) gdzie w ramach toczonych walk wiedziecie potencjał na rozwijanie i poszerzanie organizacji opartej na tym, co wspólne? Eric Blanc, skupiający się na przebiegu strajków nauczycieli w Stanach Zjednoczonych, zwraca naszą uwagę na radykalną potencjalność tych walk, które przyjmują postać walki o to, co wspólne.

https://doi.org/10.14746/prt2020.4.8
PDF (English)