Strajki nauczycieli i walka o to, co wspólne
Okładka czasopisma Praktyka Teoretyczna, tom 38, nr 4, rok 2020, tytuł COMMONING
PDF (English)

Słowa kluczowe

to, co wspólne
edukacja publiczna
strajk
prywatyzacja
dekomodyfikacja

Jak cytować

Blanc, E. (2021). Strajki nauczycieli i walka o to, co wspólne. Praktyka Teoretyczna, 38(4), 143–148. https://doi.org/10.14746/prt2020.4.8

Abstrakt

Z okazji 10 urodzin Praktyki Teoretycznej zaprosiliśmy naszych wieloletnich współpracowników i towarzyszy do wspólnego rozważenia przyszłości tego, co wspólne. Poprosiliśmy ich o zmierzenie się z następującymi pytaniami: a) co jest najważniejszym aspektem współczesnych walk o to, co wspólne?; b) jakie największe wyzwania stoją w przyszłości przed polityką tego, co wspólne?; c) gdzie w ramach toczonych walk wiedziecie potencjał na rozwijanie i poszerzanie organizacji opartej na tym, co wspólne? Eric Blanc, skupiający się na przebiegu strajków nauczycieli w Stanach Zjednoczonych, zwraca naszą uwagę na radykalną potencjalność tych walk, które przyjmują postać walki o to, co wspólne.

https://doi.org/10.14746/prt2020.4.8
PDF (English)