Abstrakt
Właściwa komunikacja polityczna jest jednym z najistotniejszych obszarów działań dla podmiotów i organizacji politycznych. Procesy komunikacji politycznej od lat ulegają ciągłej ewolucji, jednak największa dynamika wiąże się z powstaniem Internetu, a w szczególności jednych z najważniejszych kanałów przekazu należących do sieci Web 2.0, czyli mediów społecznościowych, które umożliwiają wykonywanie wszelkich strategicznych funkcji komunikowania politycznego. Artykuł jest próbą przedstawienia komunikacji politycznej w serwisach społecznościowych. Na podstawie ostatniej kampanii prezydenckiej w Polsce w 2020 roku.
Bibliografia
Adamik-Szysiak M. (2018), Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w Mediach Społecznościowych, Lublin.
Boyd D. M., Ellison N. B. (2007), Social network sites: Definition, history, and scholarship, “Journal of Computer-Mediated Communication”. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2007.00393.x
Brol M., Czetwertyński S. (2015), Sieciowa sfera publiczna a media społecznościowe, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Studia Ekonomiczne”, Katowice.
Gladwell M., Shirky C. (2011), From Innovation to Revolution. Do Social Media Make Protests Possible?, „Foreign Affairs”, http://www.foreignaffairs.com/articles/67325/malcolm-gladwell-and-clay-shirky/frominnovation-to-revolution, 15.03.2023.
Kolczynski M. (2005), Współczesne komunikowanie polityczne – między propagandą a marketingiem politycznym, „Studia Politicae Universitatis Silesiensis”.
Lilleker D. (2014), Political Campaigning and Communication, Basingstoke. DOI: https://doi.org/10.1057/9781137313430_4
Michalczyk S. (2022), Komunikowanie polityczne, Katowice.
Sroka K. (2023), Raport Digital 2023: kochamy Tik-Toka, porzucamy Messengera, https://dailyweb.pl/digital-2023-poland, 15.03.2023.
Zaręba A. (2011), Wizerunek polityka w III RP: kreacje, instrumentarium, kompetencje komunikacyjne, Wydawnictwo Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Szymon Mańkowski
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.