Komunikacja polityczna w mediach społecznościowych w trakcie kampanii prezydenckiej w Polsce w 2020 roku
PDF (English)

Słowa kluczowe

media społecznościowe
komunikacja polityczna
wybory
Internet
kampania prezydencka

Jak cytować

Mańkowski, S. (2023). Komunikacja polityczna w mediach społecznościowych w trakcie kampanii prezydenckiej w Polsce w 2020 roku. Przegląd Politologiczny, (2), 119–127. https://doi.org/10.14746/pp.2023.28.2.8

Abstrakt

Właściwa komunikacja polityczna jest jednym z najistotniejszych obszarów działań dla podmiotów i organizacji politycznych. Procesy komunikacji politycznej od lat ulegają ciągłej ewolucji, jednak największa dynamika wiąże się z powstaniem Internetu, a w szczególności jednych z najważniejszych kanałów przekazu należących do sieci Web 2.0, czyli mediów społecznościowych, które umożliwiają wykonywanie wszelkich strategicznych funkcji komunikowania politycznego. Artykuł jest próbą przedstawienia komunikacji politycznej w serwisach społecznościowych. Na podstawie ostatniej kampanii prezydenckiej w Polsce w 2020 roku.

https://doi.org/10.14746/pp.2023.28.2.8
PDF (English)

Bibliografia

Adamik-Szysiak M. (2018), Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w Mediach Społecznościowych, Lublin.

Boyd D. M., Ellison N. B. (2007), Social network sites: Definition, history, and scholarship, “Journal of Computer-Mediated Communication”. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2007.00393.x

Brol M., Czetwertyński S. (2015), Sieciowa sfera publiczna a media społecznościowe, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Studia Ekonomiczne”, Katowice.

Gladwell M., Shirky C. (2011), From Innovation to Revolution. Do Social Media Make Protests Possible?, „Foreign Affairs”, http://www.foreignaffairs.com/articles/67325/malcolm-gladwell-and-clay-shirky/frominnovation-to-revolution, 15.03.2023.

Kolczynski M. (2005), Współczesne komunikowanie polityczne – między propagandą a marketingiem politycznym, „Studia Politicae Universitatis Silesiensis”.

Lilleker D. (2014), Political Campaigning and Communication, Basingstoke. DOI: https://doi.org/10.1057/9781137313430_4

Michalczyk S. (2022), Komunikowanie polityczne, Katowice.

Sroka K. (2023), Raport Digital 2023: kochamy Tik-Toka, porzucamy Messengera, https://dailyweb.pl/digital-2023-poland, 15.03.2023.

Zaręba A. (2011), Wizerunek polityka w III RP: kreacje, instrumentarium, kompetencje komunikacyjne, Wydawnictwo Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów.