The TikTok Election Phenomenon? Analysis of Joanna Senyszyn’s Communication Strategy on Social Media Platforms During the 2025 Presidential Campaign
Journal cover Przegląd Politologiczny, no. 4, year 2025
PDF (Język Polski)

Keywords

political communication
social media
communication strategies
2025 presidential election campaign
Joanna Senyszyn

How to Cite

Wełna, Żaneta. (2025). The TikTok Election Phenomenon? Analysis of Joanna Senyszyn’s Communication Strategy on Social Media Platforms During the 2025 Presidential Campaign. Przegląd Politologiczny, (4), 231–248. https://doi.org/10.14746/pp.2025.30.4.16

Abstract

The article discusses the communication strategy used by Joanna Senyszyn on social media during the 2025 presidential election campaign. The aim of the study was to analyze the level of interaction, thematic categories, and the nature of the audience (in terms of their age and socio-political context) of the content published there. The research material consisted of all messages posted on the candidate’s official Facebook, Instagram, and TikTok profiles between January 15 and June 1. Using quantitative and qualitative content analysis, it was determined which platform generated the most engagement among users in Joanna Senyszyn’s case. The leading methods of communication on each of the three aforementioned platforms were also characterized, and an assessment was made as to whether this form of activity was indeed aimed primarily at the youngest voters. In addition, the components of the marketing triad were interpreted: electoral market segmentation, message targeting, and the candidate’s positioning in relation to her activity on social media.

https://doi.org/10.14746/pp.2025.30.4.16
PDF (Język Polski)

References

Chudzyński T. (2025), Karol Nawrocki. Kandydat poszlakowany. Wiele afer i nie wszystkie odpowiedzi, 29.05.2025, „Dziennik Bałtycki”, https://dziennikbaltycki.pl/karol-nawrocki-kandydat-poszlakowany-wiele-afer-i-nie-wszystkie-odpowiedzi/ar/c1p2-27634083, 19.07.2025.

Cichosz M. (2014), Pozycjonowanie oferty na rynku politycznym, w: Segmentacja, targeting, pozycjonowanie na rynku politycznym, red. M. Cichosz, D. Skrzypiński, Towarzystwo Edukacji Obywatelskiej, Wrocław.

Dobek-Ostrowska B. (2007), Komunikowanie polityczne i publiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Ekonomistka, publicystka i lewicowa polityczka. Kim jest Joanna Senyszyn, 14.05.2025, Onet, https://wiadomosci.onet.pl/wybory/wybory-prezydenckie/joanna-senyszyn-kim-jest-kandydatka-na-prezydenta-polski/qx61rsd, 19.07.2025.

Jadczak S., Słowik P. (2025), Ujawniamy. Ingerencja w wybory, spoty bez autora i Akcja Demokracja, 15.05.2025, Wirtualna Polska, https://wiadomosci.wp.pl/ujawniamy-ingerencja-w-wybory-spoty-bez-autora-i-akcja-demokracja-7156892271278624a, 19.07.2025.

Jak głosowali Polacy? Wyniki Exit poll, 18.05.2025, Polska Agencja Prasowa, https://www.pap.pl/aktualnosci/exit-poll-trzaskowski-wygral-w-10-wojewodztwach-nawrocki-w-szesciu-0, 19.07.2025.

Juza M. (2014), Wykorzystanie internetowych środków przekazu w procesie komunikowania politycznego, w: Media i polityka. Relacje i współzależności, red. M. Adamik-Szysiak, Wydawnictwo UMCS, Lublin.

Kandydaci spoza czołowej szóstki. Oto najważniejsze punkty ich programów wyborczych, 15.05.2025, Polska Agencja Prasowa, https://www.pap.pl/aktualnosci/kandydaci-spoza-czolowej-szostki-oto-najwazniejsze-punkty-ich-programow-wyborczych, 19.07.2025.

Kandydaci w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2025 r. (2025), Państwowa Komisja Wyborcza, https://wybory.gov.pl/prezydent2025/pl/kandydaci, 19.07.2025.

Kolczyński M. (2008), Strategie komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.

Michalczyk S. (2005), Komunikowanie polityczne. Teoretyczne aspekty procesu, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice.

Oficjalny profil Joanny Senyszyn na Facebooku, https://www.facebook.com/joanna.senyszyn.35.

Oficjalny profil Joanny Senyszyn na Instagramie. https://www.instagram.com/senyszynjoanna/.

Oficjalny profil Joanny Senyszyn na TikToku, https://www.tiktok.com/@joannasenyszyn.

Postanowienie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 15 stycznia 2025 r. w sprawie zarządzenia wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, poz. 48, https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20250000048, 19.07.2025.

Prof. Senyszyn: kampania wyborcza pozwala mi na głoszenie poglądów, które są marginalizowane w Polsce, 22.04.2025, Polska Agencja Prasowa, https://www.pap.pl/aktualnosci/gosc-studia-pap-kampania-wyborcza-pozwala-mi-na-gloszenie-pogladow-ktore-sa, 19.07.2025.

Skrzypiński D. (2014), Segmentacja i targeting jako element procesu planowania strategicznego kampanii wyborczej, w: Segmentacja, targeting, pozycjonowanie na rynku politycznym, red. M. Cichosz, D. Skrzypiński, Towarzystwo Edukacji Obywatelskiej, Wrocław.

TVP Info (2025), „Joanna Senyszyn: stałam się memem, fenomenem internetowym”, Facebook, https://www.facebook.com/watch/?v=1943339539818181, 19.07.2025.

Wyniki głosowania w pierwszej turze w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2025 r. (2025), Państwowa Komisja Wyborcza, https://wybory.gov.pl/prezydent2025/pl/wynik/pl, 19.07.2025.

Zaskakujące pytanie i zaskakująca odpowiedź. „Kandyduję, żebym miała na kogo głosować”, 11.04.2025, Polsat News, https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2025-04-11/zaskakujace-pytanie-i-zaskakujaca-odpowiedz-kandyduje-zebym-miala-na-kogo-glosowac/ 19.07.2025.

Znana polityczka wystartuje w wyborach prezydenckich. „Nie będę niczyim długopisem”, 20.01.2025, Business Insider Polska, https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/joanna-senyszyn-zamierza-wystartowac-w-wyborach-prezydenckich/wyq1w5t, 19.07.2025.