Nowe formy kampu, nowa klasa kreatywna i wynikające stąd nieporozumienia
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy:
„Praktyka Teoretyczna” jest pismem, które chce realizować idee wolnego dostępu do wiedzy i poszerzania domeny dobra wspólnego. Ma służyć rozwojowi nauki i krytycznej refleksji w Polsce i na świecie w imię idei wolnego dostępu do wiedzy (Open Access). Całe pismo jest udostępniane za darmo w Internecie na warunkach licencji CC-BY-NC-SA (Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe) w wersji 4.0 (szczegółowe warunki: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/). Artykuły w nim zamieszczone mogą być dowolnie przechowywane, kopiowane, drukowane, rozpowszechniane i wykorzystywane do celów naukowo-dydaktycznych przy zachowaniu warunków licencji. Apelujemy tylko o uznanie autorstwa i podanie źródła w myśl przyjętych w środowisku naukowym standardów.
Nie ma natomiast możliwości komercyjnego wykorzystania zgromadzonych zasobów bez pisemnej zgody wydawcy. Dostęp do czasopisma nie może być dystrybuowany za opłatą czy w jakikolwiek inny sposób limitowany przez inne podmioty.
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Praktyka Teoretyczna” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC [PL.pdf, PL.doc, EN.pdf, EN.doc].
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie „Praktyka Teoretyczna” udzielają wydawcy czasopisma niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalają na użycie sublicencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC-BY-NC-SA 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy nadsyłanych artykułów powinni upewnić się, czy wykorzystywane przez nich materiały nie są chronione prawami autorskimi na rzecz innych osób i ponoszą odpowiedzialność za ewentualne uchybienia w tym względzie.
Bibliografia
- „Jak nas gay ikona Helena Vondrackova…”. 2014. http://boyler.cz/jak-nas-gay-ikona-helena-vondrackova-nemile-prekvapila-gay-rodiny-nesouhlasim-je-to-anomalie/
- Altman, Denis. 1982. The Homosexualization of America. Boston: Beacon Press.
- Brooks, David. 2001. Bobos in Paradise. The New Upper Class and How They Got There. New York: Simon & Schuster.
- Chilewicz, Patryk. 2014. „Walka o tron”. Pride 1: 78–85.
- Core, Philip. 1984. Camp. The Lie that Tells the Truth. London: Plexus.
- Core, Philip. 2012. „Kampowe reguły”. Tłum. K. Hoffmann. W Kamp. Antologia przekładów. Red. P. Czapliński, A. Mizerka. Kraków: Universitas.
- Dyer, Richard. 2012. „O kampowaniu, które trzyma nas przy życiu”. Tłum. B. Komisarek. W Kamp. Antologia przekładów. Red. P. Czapliński, A. Mizerka. Kraków: Universitas.
- Filipiak, Joanna. 2015. „Z tęczową soczewką w oku”. Pride 3: 79–81.
- Florida, Richard. 2010. Narodziny klasy kreatywnej. Tłum. T. Krzyżanowski, M. Penkala. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
- Frank, Thomas. 1997. The Conquest of Cool. Business Culture, Counterculture, and the Rise of Hip Consumerism. Chicago: University of Chicago Press.
- Jameson, Fredric. 2011. Postmodernizm, czyli logika kulturowa późnego kapitalizmu. Tłum. M. Płaza. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
- Jaskuła, Zdzisław i Jerzy Jarniewicz. 2014. „Gesty hipsterskie i gesty lanserskie”. Arterie 1 (18): 216–222.
- Justynasteczkowska.pl. https://justynasteczkowska.pl/letmeknow/page/167/
- Karpowiak, Ewelina. 2014. „Estetyczna bylejakość”. Arterie 1 (18): 14–19.
- Kleinhans, Chuck. 2012. „Wyjmowane z kosza. Kamp i polityka parodii”. Tłum. K. Szewczyk. W Kamp. Antologia przekładów. Red. P. Czapliński, A. Mizerka. Kraków: Universitas.
- Klincewicz, Krzysztof. 2012. „Koncepcja klasy kreatywnej Richarda Floridy i klasa kreatywna w Polsce”. W Klasa kreatywna w Polsce. Technologia, talent i tolerancja jako źródła rozwoju regionalnego. Red. K. Klincewicz. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW.
- Klincewicz, Krzysztof. 2012. „Technologia, talent i tolerancja w polskich województwach”. W Klasa kreatywna w Polsce. Technologia, talent i tolerancja jako źródła rozwoju regionalnego, red. K. Klincewicz. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW.
- Kupka, Tomasz. 2015a. „Chłopcy z krainy Oz”. Pride 2: 106–109.
- Kupka, Tomasz. 201b. „Guilty Pleasures”. Pride 3: 110–111.
- Medhurst, Andy. 2012. „Kamp”. Tłum. P. Czapliński. W Kamp. Antologia przekładów. Red. P. Czapliński, A. Mizerka. Kraków: Universitas.
- Miedzianowska, Magdalena. 2012. „Klasa kreatywna a fundusze unijne”. W Klasa kreatywna w Polsce. Technologia, talent i tolerancja jako źródła rozwoju regionalnego. Red. K. Klincewicz. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW.
- Miller, Maciek. 2005. Pozytywni. Kraków: Korporacja Ha!Art.
- Ostrowska, Małgorzata i Przemysław Górecki. 2016. „Wzajemnie się wyczuwamy. Z Małgorzatą Ostrowską rozmawia Przemysław Górecki”. Replika 59: 10–11.
- Perkovich, Mike. 2012. „Michaśki, kamp, cioty i literatura amerykańska”. Tłum. J. Połtyn. W Kamp. Antologia przekładów. Red. P. Czapliński, A. Mizerka. Kraków: Universitas.
- Pride. 2015, 2.
- Pride. 2015, 3.
- Replika. 2015, 56.
- Robertson, Pamela. 2012. „Jak jest zrobiony feministyczny kamp?”. Tłum. P. Sobolczyk. Teksty Drugie 5: 103–126.
- Ross, Andrew. 2012. „Kamp: sposoby użycia”. Tłum. E. Rajewska. W Kamp. Antologia przekładów. Red. P. Czapliński, A. Mizerka. Kraków: Universitas.
- Sobolczyk, Piotr. 2014. „The Anxiety of (Social) Influence”. Praktyka Teoretyczna 1: 25–52.
- Sobolczyk, Piotr. 2015. „Central European Communist Camp”. W New Approaches to Gender and Queer Research in Slavonic Studies. Red. D. Scheller-Boltz. Wiesbaden: Verlag Harrasowitz.
- Sontag, Susan. 2012. „Notatki o kampie”. Tłum. W. Wertenstein. W Kamp. Antologia przekładów. Red. P. Czapliński, A. Mizerka. Kraków: Universitas.
- Szreder, Kuba i Monika Stelmach. 2016. „Nieustające wakacje. Z Kubą Szrederem rozmawia Monika Stelmach”.
- dwutygodnik.com 190. http://www.dwutygodnik.com/artykul/6659-nieustajace-wakacje.html (dostęp: 08.01. 2017).
- Vondráčkova, Helena i Paweł Piotrowicz. 2013. „Chopin, geje i ostrygi”. https://kultura.onet.pl/muzyka/gatunki/pop/chopin-geje-i-ostrygi/nlywjjb (dostęp: 19.06.2018).
- Wojnar, Katarzyna. 2016. Polska klasa kreatywna. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
- Wróblewski, Sergiusz i Przemysław Górecki. 2015. „Nie dla mnie kapcie i kanapa. Z Sergiuszem Wróblewskim rozmawia Przemysław Górecki”. Replika 56: 30.
- Zygmunt, Michał. 2014. Nienawiść. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.