Vol. 10 (2011)

Articles

Justyna Humięcka-Jakubowska, Piotr Podlipniak
13-14
From the Editors
PDF (Język Polski)
Justyna Humięcka-Jakubowska, Maria Manturzewska
15-20
Professor Andrzej Rakowski
PDF (Język Polski)
Jan Stęszewski
27-30
To Andrzej Rakowski: an invitation and a challenge at a time of celebration
PDF (Język Polski)
John Anthony Sloboda
31-46
Music and its meaning, how has the last 30 years of music psychology research progressed our knowledge?
PDF (Język Polski)
Johan Sundberg
47-60
Some observations on operatic singer’s intonation
PDF (Język Polski)
Justyna Humięcka-Jakubowska
61-76
On certain ‘tools’for research into the perception and creation of music and the complex ways in which they affect one another
PDF (Język Polski)
Sylwia Makomaska
77-86
Audiomarketing - music as a tool for indirect persuasion
PDF (Język Polski)
Barbara Kamińska
87-96
The vocal competence of children and youth - diagnostic research
PDF (Język Polski)
Maria Manturzewska
97-110
The reliability of evaluation musical performance by music experts
PDF (Język Polski)
Małgorzata Chmurzyńska
111-130
The optimal piano teacher: Sosniak’s model versus Polish teachers from public music schools
PDF (Język Polski)
Wojciech Benedykt Jankowski
131-140
On the need for methodocentrism in music teachers training system
PDF (Język Polski)
Mieczysław Kominek
141-154
From Kotoński to Duchnowski. Polish electroacoustic music
PDF (Język Polski)
Marek Podhajski
155-174
Symphony No. 7 by Krzysztof Meyer - strategy of building the form, expressivity of the work
PDF (Język Polski)
Mieczysław Tomaszewski
175-182
Towards perfect completeness remembering Lutosławski
PDF (Język Polski)
Jagna Dankowska
183-189
About music, philosophy and science...
PDF (Język Polski)