Abstrakt
Autorka tekstu porusza temat wirtualnej działalności ruchów kobiecych w Polsce. Posługując się metodą netografii ze szczególnym wykorzystaniem analizy sieci społecznych przygląda się cyfrowemu obliczu polskiego feminizmu, zwracając uwagę na towarzyszące temu pozytywne, jak i negatywne aspekty walki kobiet w przestrzeni online. Głównym celem artykułu było zbadanie języka, jakim posługują się współczesne feministki w wirtualnym świecie, czy jest to język miłości, czy też język nienawiści. W artykule przedstawiono działania organizacji kobiecych w sieci, podejmując próbę nakreślenia głównych idei widocznych w dyskursie tych ruchów. Autorka dzięki przeprowadzonym analizom przedstawia oddziaływanie i wyraźnie nakreślające się intencje ruchów kobiecych w sieci ze szczególnym uwzględnieniem zarówno pozytywnych, jak i wrogich interakcji w feministycznej przestrzeni online.
Bibliografia
Angrosino, Michael. 2010. Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s: 19.
Berkowitz, Steve D. 1982. An Introduction to Structural Analysis. The Network Approach to Social Research, Toronto: Butterworth.
Demiral, Seran. 2019. There is no discrimination between girls and boys! “Society Register” 3(4): 137-156. https://doi.org/10.14746/sr.2019.3.4.08
Garton Laura, Haythornthwaite Caroline, Wellman Barry. 1999. Studying On-line Social Network. W: Stave Jones (red.), Doing Internet Research. Critical Issues in Methods for Examining the Net, Thousand Oaks, CA: Sage, s. 75.
Humm, Maggie. 1993. Słownik teorii feminizmu, Tłum: B. Umińska, J. Mikos. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Semper.
Kozinet, Robert V. 2012. Netnografia. Badania etnograficzne online. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 13, 93, 100.
Lewandowska, Ewa. 2003. Feminizm a globalizacja. „Dziś” nr 12.
Odrowąż-Coates, Anna. 2014. Gender crisis in Poland, Catholic ideology and the media. “Sociology Mind” 5(01): 27-34. http://dx.doi.org/10.4236/sm.2015.51004
Odrowąż-Coates, Anna. 2015. Is gender neutrality a post-human phenomenon? The concept of ‘gender neutral’ in Swedish education. “Journal of Gender and Power” 3(1): 113–133.
Odrowąż-Coates, Anna. 2019. Gender equality and children’s equality in liberal and conservative discourses: Implications toward language and society. “Society Register” 3(4): 7-16. https://doi.org/10.14746/sr.2019.3.4.01
Offiong, Ekwutosi E. 2019. Language and discourse in Nigerian Education: Historic implication of gender issues. “Society Register” 3(4): 37-56. https://doi.org/10.14746/sr.2019.3.4.03
Tokarczyk, Roman. 2005. Wspólczne doktryny polityczne. Kraków: Oficyna a Wolters Kluwer Business.
Wajbert-Wąsiewicz, Ewelina I. 2017. Feminizm w polskiej literaturze kobiet. “Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska” Vol. XV, 2.
Wollman, Barry. 1988. Structural Analysis. From Method and Metaphor to Theory and Substance. W: Barry Wellman, Stephan D. Berkowitz (red.) Social Structures. A Network Approach, Cambridge, UK: Cambridge University Press, s. 19-61.
Wollstonecraft, Mary. 2011. Wolanie o prawa kobiet. Warszawa: Mamania.
Zsogon, Maria C. 2019. Girls´ exploitation in the Triple Border among Argentina, Brazil and Paraguay: between colonialism and human rights narratives. “Society Register” 3(4): 57-74. https://doi.org/10.14746/sr.2019.3.4.04
Licencja
W przypadku zakwalifikowania tekstu do druku Autor wyraża zgodę na przekazanie praw autorskich do tego artykułu wydawcy (zob. Polityka open access). Autor artykułu zachowuje prawo wykorzystania treści opublikowanego przez czasopismo artykułu w dalszej pracy naukowej i popularyzatorskiej pod warunkiem wskazania źródła publikacji.