Deep insight into eye-tracking in glottodidactics Agnieszka Andrychowicz-Trojanowska, Podręczniki glottodydaktyczne: Struktura — funkcja — potencjał w świetle badań okulograficznych, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe IKSI, pp. 563
PDF (English)

Słowa kluczowe

glottodidactics
eye-tracking
student’s textbook
adolescents
special educational needs
dyslexia

Jak cytować

Żelazowska-Sobczyk, M. (2024). Deep insight into eye-tracking in glottodidactics Agnieszka Andrychowicz-Trojanowska, Podręczniki glottodydaktyczne: Struktura — funkcja — potencjał w świetle badań okulograficznych, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe IKSI, pp. 563. Przegląd Krytyczny, 6(1), 79–84. https://doi.org/10.14746/pk.2024.6.1.6

Abstrakt

Eye-tracking technology has become more prevalent in science and research. It has already been used in social sciences, management, marketing (e.g. Stolecka-Makowska & Wolny, 2014), computer/video gaming, as well as linguistics (Grucza et al., 2014), including translation studies, and glottodidactics, i.e. foreign language teaching and learning (see Grucza, 2020).

https://doi.org/10.14746/pk.2024.6.1.6
PDF (English)

Bibliografia

Grucza, F. (1978). Glottodydaktyka, jej zakres i problem. Przegląd Glottotydaktyczny, 1, 29-44.

Grucza, S. (2020). On the rudiments of the eye tracking glottodidactics. Beyond Philology, 17(3), 57-76. DOI: https://doi.org/10.26881/bp.2020.3.04

Grucza, S., Płużyczka, M., & Sochul, P. (eds.) (2014). Widziane inaczej. Z polskich badań eyetrackingowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe IKSI UW.

Płużyczka, M. (2015). Tłumaczenie a vista. Rozważania teoretyczne i badania eyetrackingowe. Warszawa: Wydawnictwo IKSI UW.

Stolecka-Makowska, A. & Wolny, R. (2014). Możliwości zastosowania techniki okulograficznej w ilościowych badaniach marketingowych. Studia Ekonomiczne, 195, 197-205.