Do Poles support universal benefits – research on the local community after the introduction of the “500 Plus Family” program. Research report – Konin region
PDF (Język Polski)

Keywords

family
family policy
childcare benefits
“family 500 plus” program

How to Cite

Nowiak, W. (2021). Do Poles support universal benefits – research on the local community after the introduction of the “500 Plus Family” program. Research report – Konin region. Przegląd Politologiczny, (2), 119–131. https://doi.org/10.14746/pp.2021.26.2.8

Abstract

New solutions in the field of childecare benefits under the age 18 were introduced in Poland in 2016. This article, based on survey conducted among citiziens of wielkopolska region. The results of the research presented in this article indicate growing public confidence in the “Family 500 plus” program. The lack of acceptance for universal solutions persists all the time. A significant part of the respondents consider that benefits should be directed only to the poorest families.

https://doi.org/10.14746/pp.2021.26.2.8
PDF (Język Polski)

References

Dziwosz E. (2017), Minusy Programu Rodzina 500+, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria: Organizacja i Zarządzanie” (104), s. 209–216.

Franielczy A. (2018), Program Rodzina 500+ w aspekcie wydatków publicznych, „Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” (528), s. 68–75.

Gajewicz M. (2018), Dwa lata z programem „Rodzina 500+” – ocena oraz uwarunkowania ekonomiczne programu, „Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” (528), s. 76–87.

Gasz M. (2018), Rola programu Rodzina 500+ w procesie redukcji zagrożenia ubóstwem i wykluczeniem społecznym w Polsce, „Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” (528)2018, s. 88–101.

Łobocki M. (2000), Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków.

Nowak S. (1970), Metodologia badań socjologicznych, Warszawa.

Sołoma L. (2002), Metody i techniki badań socjologicznych. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.

Politaj A. (2018), Sytuacja kobiet na rynku pracy w dobie obowiązywania programu Rodzina 500+, „Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” (529), s. 248–257.

Radzik P. (2018), Wpływ rządowego programu „Rodzina 500+” na współczynnik aktywności zawodowej kobiet, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” (353), s. 59–72.

Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2017 r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o przyznanie świadczenia wychowawczego oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach i oświadczeniach o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego, Dz. U. 2017, poz. 1465.

Ustawa z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowaniu dzieci, Dz. U. 2016, poz. 195 z późn. zm.

Żegnałek K. (2001), Metody i techniki badawcze stosowane w badaniach pedagogicznych, Warszawa.