Erotyzm i kobieta w reklamie

Main Article Content

Klaudia Wojtkowiak

Abstrakt

The aim of this paper is to analyze erotica in advertising. The pivotal question is how to create the image of women in advertisements. Twenty four TV spots showing different products accompanied by femalehave been tested. Article characterizes advertising, describes image and role of women.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Jak cytować
Wojtkowiak, K. (1). Erotyzm i kobieta w reklamie. Refleksje. Pismo Naukowe studentów I doktorantów WNPiD UAM, (9). Pobrano z https://pressto.amu.edu.pl/index.php/r/article/view/8602
Dział
Artykuły

Bibliografia

  1. Aronson E., Wilson T., Akert R. (1997), Psychologia Społeczna. Serce i Umysł, Warszawa.
  2. Calvin Klein Jeans Spring 2009 Ad (2009), You Tube, http://www.youtube.com/watch?v=c2aiY3orkcw, 30.05.2013.
  3. Cialdini R. (2009), Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk.
  4. Cialdini R., Neuberg S., Kenrick D. (2002), Psychologia Społeczna. Rozwiązane tajemnice, Gdańsk.
  5. Czy Polacy lubią reklamy z motywami erotycznymi (2003), Raport TNS
  6. OBOP, http://obop-arch.tnsglobal.pl/archive-report/id/1368, 30.05.2013.
  7. Durex Fetherlite Ultima - reklama, Wirtualnemedia.pl, http:// tv.wirtualnemedia.pl/film/durex-fetherlite-ultima-reklama, 30.05.2013.
  8. Efekt Pollyanny, Naukowy.pl, http://encyklopedia.naukowy.pl/Efekt_Pollyanny, 30.05.2013.
  9. Encyklopedia PWN (2010a), hasło: Piękno, Encyklopedia PWN, http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/3957085/piekno.html, 30.05.2013.
  10. Encyklopedia PWN (2010b), hasło: Pożądanie, Encyklopedia PWN, http://
  11. encyklopedia.pwn.pl/haslo/ 4011654/pozadanie.html, 30.05.2013.
  12. Erotyka w reklamie (2013), własne badania ankietowe przeprowadzona
  13. w maju 2013 r. na grupie 50 studentów Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa oraz Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.
  14. Forbidden euphoria Calvin Klein (2011), You Tube, http://www.youtube.
  15. com/watch?v=E_B6yshAUk4, 30.05.2013.
  16. Gałczyńska A., Tajemnice reklamy: Erotyka w reklamie, http://destylator.at/polecane/108-tajemnice-reklamy-erotyka-w-reklamie.html, 30.05.2013.
  17. Johnson’s Baby Chwile pełne radości (2013), You Tube, https://www.youtube.com/watch?v=3Fr0BiqaOgI, 30.05.2013.
  18. Lewicki A. (2011), Seks i Dziesiąta Muza, Wrocław.
  19. Lew-Starowicz Z. (2004), Encyklopedia Erotyki, Warszawa.
  20. Napierała M. (2012), Filozofia reklamy, Kraków.
  21. Polański E. (2005), Słownik języka polskiego z frazeologizmami i przysłowiami, Warszawa.
  22. Reklama Cisowianka Pilotka F-16 (2009), You Tube, http://www.youtube.
  23. com/watch?v=ckN_LskQsRQ, 30.05.2013.
  24. Reklama Danonki, Natalia Podsiadły (2010), You Tube, https://www.youtube.com/watch?v=k-bQv0YUfWc, 30.05.2013.
  25. Reklama na co dzień (2003), Raport TNS OBOP, http://obop-arch.tnsglobal.pl/archive-report/id/1365, 30.05.2013.
  26. Rodan A. (1997), Historia Erotyki, Łódź.
  27. Seks sprzedaje. Nowe badania (2012), „Newsweek”, http://biznes.newsweek.pl/seks-sprzedaje--nowe-badania,92830,1,1.html, 30.05.2013.
  28. Toscani O. (1997), Reklama uśmiechnięte ścierwo, Warszawa.
  29. Walczak M. (2009), Erotyka w reklamie, „Słowo Młodych” nr 3/ (10).