Abstrakt
One of the tasks carried out for this particular mission of the university is continuing education, which aims to permanently educate people throughout their lives so as, to improve their competences and skills in coping with a changing reality. Education for seniors is part of the ongoing process of lifelong education (LLL) and plays an important role today. Universities if the third age are a developing proposal for activating seniors as part of continuing education. The article presents an educational activity for seniors of the Szczecin Humanities University for Seniors.
Bibliografia
Delors, J. (2012). Edukacja: jest w niej ukryty skarb. UNESCO: Wydawnictwo Stowarzyszenie Oświatowców Polskich
Esitti, Ş. (2016). Narcotizing Effect of Social Media. Çankırı Karatekin Üniversitesi SBE Dergisi 7(1), 1015-1030
Fabiś, A., Wawrzyniak, J., Chabior, A. (2015). Ludzka starość. Wybrane zagadnienia gerontologii społecznej. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls
Fabiś, A., Konieczna-Woźniak, R. (2022). Polski fenomen uniwersytetów trzeciego wieku. Exlibris Biblioteka Gerontologii Społecznej, 22
Gołdys, A., Krzyżanowska, Ł., Stec, M., Ostrowski, Ł. (2012). ZOOM na Uniwersytety Trzeciego Wieku. Warszawa: Raport Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę”
Inglehart, R. (2018). Cultural evolution: People’s motivations are changing, and reshaping the world. Cambridge: Cambridge University Press DOI: https://doi.org/10.1017/9781108613880
Konecki, K.T. (2012). Recenzja z książki Ervinga Goffmana Analiza ramowa. Esej z organizacji doświadczenia. Kultura i Wychowanie, 4(2)
Leszczyńska-Rejchert, A. (2005). Człowiek starszy i jego wspomaganie – w stronę pedagogiki starości. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
Łomny, Z. (1996). W kierunku edukacji planetarnej. W: I. Wojnar, J. Kubin (red.) Edukacja wobec wyzwań XXI wieku. Warszawa: Dom Wydawniczy Elipsa
Mandrzejewska-Smól, I. (2017). Edukacja seniorów w perspektywie optymalnego starzenia się. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 3
Mariański, J. (2021). Indywidualizacja religijna i moralna jako megatrend społeczno-kulturowy. Studium socjologiczne. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek
McCrindle, M., Fell, A. (2020), Understanding Generation Alpha. Australia: McCrindle Research
Sułkowski, L. ( 2016). Kultura akademicka. Koniec utopii? Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Barbara Kromolicka, Oxana Kozłowa
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.