Studia Edukacyjne

Aktualny numer

Nr 72 (2024)
Opublikowany 2024 października 23

Studia Edukacyjne to interdyscyplinarne czasopismo naukowe poświęcone zagadnieniom edukacyjnym, indeksowane w European Reference Index for the Humanities (ERIH Plus). Stanowi ono płaszczyznę pozytywnej konfrontacji różnorodnych sposobów postrzegania i badania rzeczywistości społecznej; płaszczyznę interparadygmatycznego i interdyskursywnego dialogu reprezentantów odmiennych opcji teoretycznych i metodologicznych. Debaty na łamach czasopisma pozwolić mają na swoistą krystalizację najważniejszych dylematów współczesnych nauk o edukacji oraz relacji między wychowaniem a tożsamością człowieka. Studia Edukacyjne rezygnują z jakiejkolwiek pedagogicznej ortodoksji, a ich celem jest szeroko rozumiana diagnoza współczesnej rzeczywistości edukacyjnej.

INDEKSOWANIE W:
ERIH PLUS, CEEOL, Google Scholar

WSKAŹNIKI OCENY CZASOPISMA:
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2024): 40 

DOI: 10.14746/se
ISSN:
1233-6688
e-ISSN: 2719-6984

PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.




Studia i rozprawy

Małgorzata Cywińska
7-17
Rozwijanie „kultury konfliktu” wśród dzieci
PDF (English)
Karina Leksy, Agnieszka Skowrońska-Pućka, Joanna Nawój-Połoczańska
19-33
Realizacja edukacji zdrowotnej w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych z perspektywy doświadczeń i oceny studentów
PDF
Hanna Kubiak , Ewa Kubiak
35-52
System opieki nad małym dzieckiem w Danii z perspektywy osób rozważających emigrację
PDF
Anna Ratajczak
53-67
Wspomaganie rozwoju emocjonalno-społecznego małego dziecka i jego potencjał w budowaniu odporności psychicznej
PDF
Marek Białokur , Karolina Biedka , Dariusz Gołębiowski
69-82
Wybory czerwcowe 1989 roku we współczesnych podręcznikach do nauczania historii w szkole podstawowej
PDF
Roksana Pilawska-Gronostaj
83-97
Panna Addams: współczesna tożsamość „z pogranicza”. O postawie głównej bohaterki serialu Wednesday
PDF
Zdeňka Braumová, Pavel Kliment
99-111
Refleksje na temat inkluzji. Rozprawa o ideologicznej sprzeczności, oczekiwaniach i poszukiwaniu sensu].
PDF (English)
Monika Jerzyk
113-141
Osoba z głęboką wieloraką niepełnosprawnością jako uczestnik interakcji
PDF
Anna Wilk
143-160
Edukacja prawna w szkołach ponadpodstawowych
PDF
Janusz A. Majcherek
161-178
Kontrowersje wokół instynktu macierzyńskiego wobec spadającej dzietności i aktywności seksualnej
PDF
Martyna F. Zachorska, Weronika Klon, Katarzyna Waszyńska
179-190
Poziom akceptacji dla feminatywów wśród osób studiujących i pracujących na UAM. Kontekst płci i statusu na uczelni
PDF
Wyświetl wszystkie wydania