Bożena Matyjas, Danuta Opozda, Katarzyna Segiet, (2024). Podmiotowość dziecka i wartość dzieciństwa. Współczesna recepcja myśli Janusza Korczaka. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, ss. 183
PDF

Jak cytować

Sadowska, K. (2024). Bożena Matyjas, Danuta Opozda, Katarzyna Segiet, (2024). Podmiotowość dziecka i wartość dzieciństwa. Współczesna recepcja myśli Janusza Korczaka. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, ss. 183. Studia Edukacyjne, (74), 157–161. Pobrano z https://pressto.amu.edu.pl/index.php/se/article/view/46497

Abstrakt

Recenzja:
Bożena Matyjas, Danuta Opozda, Katarzyna Segiet, (2024). Podmiotowość dziecka i wartość dzieciństwa. Współczesna recepcja myśli Janusza Korczaka. Poznań: WydawnictwoNaukowe UAM, ss. 183

PDF

Bibliografia

Bałachowicz, J., Korwin-Szymanowska, A., Lewandowska, E., Witkowska-Tomaszewska,

A. (2017). Zrozumieć uczenie się. Zmienić wczesną edukację. Warszawa: Wydawnictwo Pedagogiki Specjalnej

Brągiel, J., Matyjas, B., Segiet, K. (2019). Dzieciństwo – w stronę poznania, zrozumienia i zmia- ny. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM

Dąbrowska, I.E. (2012). Dziedzictwo pedagogiczne Janusza Korczaka. Zeszyty Naukowe Ostro- łęckiego Towarzystwa Naukowego, 26, 187-194

Dziewiątkowska-Kozłowska, K. (2022). W stronę dziecka. Uniwersalizm i ponadczasowość my- śli pedagogicznej Janusza Korczaka w obliczu postpandemicznej rzeczywistości edukacyjnej XXI wieku. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 17, 91-101

Gawlicz, K. (2008). Konstruowanie nieudacznika. Praktyki normalizacji i wykluczania w przed- szkolu. Zeszyty Etnologii Wrocławskiej, 1(10), 37-54

Gawlicz, K., Starnawski, M. (2014). Jak edukacja może zmieniać świat? Demokracja, dialog, dzia- łanie. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej

Klus-Stańska, D. (2007). Behawiorystyczne źródła myślenia o nauczaniu, czyli siedem grzechów głównych wczesnej edukacji. W: D. Klus-Stańska, E. Szatan, D. Bronk (red.), Wczesna edu- kacja. Między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno-badawczych (ss. 15-28). Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Klus-Stańska, D. (2019). Pedagogika wczesnej edukacji. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki (ss. 267-286). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Kuszak, K. (2018). Dziecko przedszkolne: między rzeczywistością, oczekiwaniami a potrzebą nie- skrępowanej zabawy. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, 37, 1, 23-39

Matyjas, B. (1994). Znaczenie opieki nad dzieckiem w rodzinie w ujęciu Janusza Korczaka. Studia Pedagogiczne. Problemy Społeczne, Edukacyjne i Artystyczne, 9, 105-115

Śliwerski, B., (2014). Dziecko jako niepożądany obiekt autokratycznych przemian. W: M. Mag- da-Adamowicz, A. Olczak (red.), Pedagogika przedszkolna. Oblicza i poszukiwania (ss. 13- 25). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek

Telka, L. (2009). Przekształcanie przestrzeni społecznej placówki. Studium społeczno-pedagogicz- ne na przykładzie żłobków. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Telka, L. (2012). Wspieranie autonomii małego dziecka w placówce – wychowanek i wychowawca. Problemy Wczesnej Edukacji, 4, 6-20

Telka, L. (2020). O towarzyszeniu dziecku w rozwoju – zarys koncepcji wychowania w żłobku. Problemy Wczesnej Edukacji, 49, 2, 71-80