Ideologia jako czynnik oddziałujący na przekaz dziennikarski. Analiza na podstawie materiałów z “The Times”, “The Sun” oraz “Pravda”
Okładka czasopisma Środkowoeuropejskie Studia Polityczne, nr 2, rok 2013
PDF (English)

Jak cytować

Bagińska, M. (2013). Ideologia jako czynnik oddziałujący na przekaz dziennikarski. Analiza na podstawie materiałów z “The Times”, “The Sun” oraz “Pravda”. Środkowoeuropejskie Studia Polityczne, (2), 225–236. https://doi.org/10.14746/ssp.2013.2.12

Abstrakt

Artykuł przedstawia analizę oddziaływania ideologii na przekaz dziennikarski na podstawie materiałów dotyczących sprawy Aleksandra Litwinienki, które ukazały się w pismach “The Times”, “The Sun” oraz “Pravda”. W pracy wykorzystano koncepcję zaprezentowaną przez Teuna A. van Dijka, który wyróżnia w strukturze przekazu: elementy leksykalne, implikacje, prezupozycje, opisy, spójność, zabieg semantyczny, struktury semantyczne i zewnętrzne.

 

https://doi.org/10.14746/ssp.2013.2.12
PDF (English)