Abstract
Zdecydowana większość przeprowadzanych dotąd badań koncentrowała się wokół analizy formatów stosowanych w trzech rodzajach przekazów wykorzystywanych w kampaniach wyborczych w USA: spotów reklamowych, filmami przedstawiajacymi kandydata w trakcie prawyborów (“meet the candidate”) oraz filmami rozpowszechnianymi podczas regularnej kampanii wyborczej. Niniejszy artykuł zawiera wyniki analizy formatów stosowanych w płatnych reklamach i bezpłatnych audycjach wyborczych emitowanych w programach telewizyjnych w Polsce. Stąd też, praca ta stanowi oryginalny wkład do badań z zakresu komunikacji politycznej poszerzając wiedzę na temat podobieństw i różnic pomiędzy głównymi typami przekazów rozpowszechnianych podczas polskich kampanii wyborczych.Wyniki przeprowadzonych badań pokazują, iż przekazy te posiadają cechy wspólne z takimi amerykańskimi formatami jak: filmy z okresu prawyborów oraz filmy rozpowszechniane podczas regularnej kampanii (czas trwania, zawartość), różniąc się od nich jednocześnie w zakresie najczęśćiej stosowanych formatów, grupach docelowych oraz funkcji.
License
Articles published in "Central European Political Studies" are distributed under the Creative Commons Attribution 4.0. License (CC BY 4.0). They may be copied, redistributed and shared only if appropriate credit is given.