Abstrakt
.Bibliografia
Andrukowicz W.: Teoria kształcenia integralnego. Gorzów Wielkopolski 2000.
Andrukowicz W.: Edukacja integralna. Kraków 2001.
Argyle M.: Nowe ustalenia w treningu umiejętności społecznych. W: Reguły życia społecznego. Oksfordzka psychologia społeczna. Red.. W. Domochowski, M. Argyle. Warszawa 1994.
Augustyn J.: Świat naszych uczuć. Mały przewodnik w poznawaniu i kształtowaniu ludzkich uczuć. Kraków 2001.
Błażejczyk M.: Wychowanie do dojrzałości emocjonalnej. „Edukacja i Dialog”. R. 2005 nr 4(167) .
Buck R.: Social and emotional functions in facial expression and communication: the readout hypothesis, „Biological Psychology”. R. 1994 nr 38.
Cencini A.: Synowskie uczucia. Droga formacyjna w życiu konsekrowanym. Kraków 2005.
Cencini A.: Od wychowania do formacji. Kraków 2005.
Ćwikliński A.: O rozwój emocjonalno-wolicjonalnych aspektów edukacji. W: Dydaktyka ogólna wyzwania a rzeczywistość. Red. K. Denek, F. Bereźnicki, J. Świrko-Filipczuk. Szczecin 2001.
Dziewiecki M.: Osoba i wychowanie. Pedagogika personalistyczna w praktyce. Kraków 2003.
Hurme H.: Rozwój emocjonalny. W: Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych. T. 3. Red. B. Harwas-Napierała, J. Trempała. Warszawa 2006.
Jan Paweł II: Adhortacja apostolska Christifideles laici. Watykan 1988.
Jan Paweł II: Adhortacja apostolska Vita consecrata. Watykan 1996.
Jasielska A., Leopold M.A.: Kompetencje a inteligencja emocjonalna – pojęcia tożsame czy różne?. „Forum Oświatowe”. R. 2000 nr 2(23).
Jasiński W.: Aby wychowanie mogło służyć rozwojowi. Katowice 1994.
Jaworowska A., Matczak A.: Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE. Podręcznik. Warszawa 2001.
Kongregacja ds. Zakonów i Instytutów Świeckich: Formacja w instytutach świeckich. W: Z Chrystusem w świecie. Instytuty świeckie w 50-lecie Provida Mater Ecclesia. Red. M. Chmielewski, W. Słomka, K. Stawecka. Lublin 1997.
Lamczak U.: Co to jest inteligencja emocjonalna?. „Edukacja i Dialog”. R. 2001 nr 5(128).
Leopold M.A.: Rozumienie pojęcia kompetencja emocjonalna. „Polskie Forum Psychologiczne”. R. 2001 nr 2.
Leopold M.A.: Kompetencja emocjonalna. „Remedium”. R. 2007 nr 7.
Malcher G.: Znaczenie rodziny w rozwoju uczuć dzieci i młodzieży. W: Wychowanie w rodzinie. Red.. F. Adamski. Kraków 1991.
Matczak A.: Zarys psychologii rozwoju. Podręcznik dla nauczycieli. Warszawa 2003.
Matczak A.: Rozwój osobowości. W: Wprowadzenie do psychologii. Red. Z. Włodarski, A. Matczak. Warszawa 1996.
Maureder J.: Wybierz własną drogę. Kraków 2008.
Mayer J.D., Salovey P.: Czym jest inteligencja emocjonalna? W: Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna. Problemy edukacyjne. Red.. P. Salovey, D. J. Sluyter. Poznań 1999.
Męczkowska A.: Kompetencja. W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 2. Warszawa 2003.
Morgalla S.: Duchowość daru z siebie. Kraków 2010.
Obuchowska I.: Wspomaganie rozwoju emocjonalnego: refleksje i propozycje. W:
Wspomaganie rozwoju. Psychostymulacja i psychokorekcja. Red. B. Kaja. Bydgoszcz 1997.
Płużek Z.: Psychologia pastoralna. Kraków 1991.
Saarni C.: Kompetencja emocjonalna i samoregulacja w dzieciństwie. W: Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna. Problemy edukacyjne. Red. P. Salovey, D. J. Sluyter. Poznań 1999.
Saarni C.: The Development of Emotional Competence. New York 1999.
Schaffer H.R.: Rozwój społeczny dzieciństwo i młodość. Kraków 2006.
Skrzyński W.: Rozwój społeczno-emocjonalny. W: Wprowadzenie do psychologii rozwoju człowieka. Red.. J. Stypułowska, Warszawa 2001.
Smółka P.: Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych. Kraków 2008.
Sroczyński W.: Pedagogika społeczna a kompetencje społeczne. „Pedagogika Społeczna”. R. 2002 nr 4(6).
Sujak E.: Życie jako zadanie. Warszawa 1978.
Terruwe A.A., Baars C.W.: Integracja emocjonalna. Jak uwierzyć, że jesteś kochany i potrafisz kochać. Poznań 2004.
Terruwe A.A., Baars C.W.: Integracja psychiczna. Poznań 1987.
Walkiewicz P.: Duchowość świeckich konsekrowanych. Lublin 2003.
Weisbach C., Dachs U.: Inteligencja emocjonalna. Uczucia. Intuicja. Sukces. Warszawa 2000.
Wójcik E.: Kobieta myśli sercem – czy to prawda i co to znaczy?. W: Świat ludzkich uczuć. Red. W. Szewczyk. Tarnów 1997.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Teologia Praktyczna są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Teologia Praktyczna udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Teologii Praktycznej pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).