Abstract
Shortly after the election as Pope Francis has been named by weekly magazine Time for Per-son of the Year 2013. In contrast to his predecessor, Benedict XVI Francis takes on the cooperation with the media actively participate. In dialogue with the world and with faithful it uses modern means of communication, such as Twitter. This article describes how to use the social media in Church by the track of Pope comparing various online portals: the online world is interactive, the most recent and the most popular, so therefore is an interesting source of views about Francis. It perfectly demonstrates how Francis uses the digital development for evangelization.References
Allen L. J.: What's this 'new evangelization' thing, anyway? http://ncronline.org/blogs/ ncr-today/whats-new-evangelization-thing-anyway (Source: 20.02.2015).
Audience of Pope Francis for TV2000 http://www.osservatoreromano.va/pl/news/jaki-ma-byc-przekaz (Source: 21.02.2015).
Franciszek: Przekaz w służbie kultury spotkania. „L’Osservatore Romano”. Polish edition 2: 2014 p. 6.
Francis: Communicating the Family: A Privileged Place of Encounter with the Gift of Love http://w2.vatican.va/content/francesco/en/messages/communications/documents/ papa-francesco_20150123_messaggio-comunicazioni-sociali.html (Source: 22.02.2015).
Gibbs N.: Pope Francis, The Choice. In: Time. Red. R. Stengel. Time Inc. 12: 2013 p. 7.
Gibbs N.: Pope Francis, The Choice. http://poy.time.com/2013/12/11/pope-francis-the-choice/ (Source: 20.02.2015).
Media: Pope Francis crossed the digital barrier. http://nowaewangelizacja.org/media-papiez-franciszek-przekroczyl-bariere-cyfrowa/ (Source: 20.02.2015).
Polak M.: Od teologii do eklezjologii pastoralnej. Zagadnienia fundamentalne. Poznań 2014.
Rosemberg D.: W niebie i na ziemi. Translation by M. Szafrańska-Brandt. Kraków 2013.
Seiler J. Cover picture. In: Time. Red. R. Stengel. Time Inc. 12: 2013 p. 1.
The official, latin Twitter account of Pope Francis. https://twitter.com/pontifex_in (Source: 22.02.2015).
USC of Catholic Bishops. What is the New Evangelization? http://www.usccb.org/ be-liefs-and-teachings/how-we-teach/new-evangelization/ (Source: 20.02.2015).
License
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Teologia Praktyczna są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Teologia Praktyczna udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Teologii Praktycznej pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).