Jak to robią w Nowym Jorku? Polonisty obrazki z podróży do Ameryki
PDF

Słowa kluczowe

Teachers College
kształcenie nauczycieli
kształcenie akademickie
edukacja w języku ojczystym

Jak cytować

Bobiński, W. (2016). Jak to robią w Nowym Jorku? Polonisty obrazki z podróży do Ameryki. Polonistyka. Innowacje, (4), 71–82. https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.6

Abstrakt

Artykuł jest relacją z pobytu studyjnego w Columbia University Teachers College w Nowym Jorku. Uczelnia ta jest jedną z najbardziej prestiżowych w USA placówek kształcących nauczycieli. Nowy Jork natomiast to ważny ośrodek współczesnej amerykańskiej myśli dydaktycznej, także w dziedzinie nauczania w języku ojczystym. Autor omawia specyfikę studiów nauczycielskich w TC, podkreślając zwłaszcza rolę obszernego komponentu treści filozoficznych i ogólnopedagogicznych oraz dwusemestralnego, mocno angażującego studentów stażu nauczycielskiego. Informacji o merytorycznej zawartości przedmiotów i kursów, prowadzących do uzyskania uprawnień nauczyciela języka angielskiego, towarzyszy refleksja na temat modelu dydaktyki akademickiej realizowanego w TC, w tym zwłaszcza na temat wykorzystania multimediów w procesie kształcenia. Równoległym wątkiem rozważań są relacje z lekcji przedmiotów humanistycznych, głównie ELA (English Language Arts, odpowiednik języka polskiego), odznaczających się przede wszystkim wykorzystaniem różnych technik wywoływania zjawiska autentycznego uczenia się młodych ludzi.

https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.6
PDF