No. 21 (2025)
Polonistyka. Innowacje
Polonistyka. Innowacje
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Statistics
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
No. 21 (2025)
Published November 27, 2025
Full Issue
PDF (Język Polski)
Wstęp
Grażyna Tomaszewska
1-12
Interpretacja jako pasja eksperymentowania i akceptacja niepewności
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.1
PDF (Język Polski)
Teksty i konteksty
Maria Kwiatkowska-Ratajczak
13-26
Appreciate students, teachers and... school interpretive practices
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.2
PDF (Język Polski)
Anna Janus-Sitarz
27-42
Pejzaż (Landscape) by Wisława Szymborska multiple reading
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.3
PDF (Język Polski)
Ewa Jaskółowa
43-54
Jenta and jętka, or reflections on the phonetic similarity between a name and the name of an insect, with a lesson plan for interested students
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.4
PDF (Język Polski)
Witold Bobiński
55-72
The experience of presence. Transactional interpretation in education and existence
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.5
PDF (Język Polski)
Piotr Kołodziej
73-92
Interpretation as a means of broadering reality
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.6
PDF (Język Polski)
Krzysztof Koc
93-108
Interpretive universe in Macbeth by William Shakespeare
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.7
PDF (Język Polski)
W stronę ucznia i studenta
Krzysztof Biedrzycki
109-122
Barriers to be broken and boundaries to be crossed. On the freedom and discipline of interpretation
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.8
PDF (Język Polski)
Feliks Tomaszewski
123-136
Poetry as handicraft on the loom of time. Evocation of place and memory of place
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.9
PDF (Język Polski)
Barbara Myrdzik
137-150
A dialogue with the poem Family Table by Ewa Lipska
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.10
PDF (Język Polski)
Dariusz` Szczukowski
151-162
Interpretation as weaving the world: reading John Williams’s Stoner
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.11
PDF (Język Polski)
Krystyna Koziołek
163-170
Interpretation as a form of mindfulness training
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.12
PDF (Język Polski)
Aleksandra Reimann-Czajkowska
171-184
Julia Hartwig – Mindfulness of Listening: The Poet's Reflections on Music and Time
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.13
PDF (Język Polski)
Grażyna Tomaszewska
185-202
Interpretive Dimensions of Recontextualization: Edouard Manet, Luncheon on the Grass
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.14
PDF (Język Polski)
Wywiad
Agata Mitek
203-210
Niezgoda, opór i bunt w przestrzeni edukacyjnej
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.15
PDF (Język Polski)
Laboratorium metodyczne nr 21
Anna Marko
211-226
„Malutki iesm bil medzy braczø moiø…” Zrozumieć polszczyznę Psałterza floriańskiego. Projekt zajęć
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.16
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here