Abstrakt
Rosnące zainteresowanie nauką języka polskiego jako obcego prowadzi do wzrostu zapotrzebowania na innowacyjne rozwiązania edukacyjne. Wśród obcokrajowców dążących do osiągnięcia biegłości językowej znajdują się nie tylko studenci, lecz także osoby aktywne zawodowo, które poszukują kursów umożliwiających szybką naukę języka, uwzględniającą elementy profesjolektu. Niniejszy tekst stanowi syntetyczną prezentację, wypracowanych przez glottodydaktyczki z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, rozwiązań odpowiadających na specyficzne potrzeby niestandardowej grupy odbiorców, w skład której wchodzą głównie osoby pracujące lub planujące wejście na polski rynek pracy.
Bibliografia
Cudak Romuald, 2020, Glottodydaktyka polonistyczna w perspektywie przemian, Katowice, https://rebus.us.edu.pl/bitstream/20.500.12128/18320/1/Cudak_glottodydaktyka_polonistyczna_w_perspektywie.pdf (dostęp: 2.02.2024).
Gaebel Michael, 2014, MOOC: masowe otwarte kursy online, Warszawa, https://www.frse.org.pl/storage/brepo/panel_repo_files/2021/02/18/ykz0pf/mooc-michael-gaebel-eua-frse-fzgajvc.pdf (dostęp: 7.02.2024).
Janowska Iwona, 2022, „Zaanektowany” system certyfikacji znajomości języka polskiego jako obcego – stan obecny, http://www.poradnikjezykowy.uw.edu.pl/wydania/poradnik_jezykowy.793.2022.04.1-Janowska.pdf (dostęp: 2.02.2024). DOI: https://doi.org/10.33896/PorJ.2022.4.1
Kościńska Agnieszka, Sendur Agnieszka, 2022, Kursy typu MOOC jako nowoczesna forma samokształcenia oraz doskonalenia zawodowego, https://repozytorium.ka.edu.pl/server/api/core/bitstreams/5ef291a2-d8e6-47af-a22f-320e9dcf0f61/content (dostęp: 6.03.2024).
Leja Krzysztof, 2015, Trzy misje uczelni, trzy ścieżki kariery, https://forumakademickie.pl/fa/2015/01/trzy-misje-uczelni-trzy-sciezkikariery (dostęp: 2.02.2024).
Piekutowski Jarema, 2023, Migracje: niewykorzystana (na razie) szansa Polski. Raport Warsaw Enterprise Institute, Warszawa, https://wei.org.pl/wpcontent/uploads/2023/09/Migracje-niewykorzystana-na-razie-szansa-Polskiraport.pdf (dostęp: 10.02.2024).
Wysieńska-Di Carlo Kinga, Klaus Witold, 2018, Pracodawcy i pracodawczynie a zatrudnianie cudzoziemców i cudzoziemek, Stowarzyszenie Interwencji Prawnej i Fundacja Konrada Adenauera, Warszawa, https://interwencjaprawna.pl/wpcontent/uploads/2018/06/RAPORT_PRACODAWCY_I_PRACODAWCZYNIErev-1.pdf (dostęp: 6.03.2024).
Język polski z elementami przedsiębiorczości (poziom B1): https://navoica.pl/courses/course-v1:UAM+B1_3+2022_E2/about
Handel i usługi. Kurs języka polskiego specjalistycznego dla cudzoziemców: https://navoica.pl/courses/course-v1:UAM+HU4+2022_E2/about
Transport i logistyka. Kurs języka polskiego specjalistycznego dla obcokrajowców: https://navoica.pl/courses/coursev1:UAM+TSL3+2022_E2/about
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Olga Bambrowicz

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.