e-Glottodidactics: a case study
Journal cover Polonistyka. Innowacje, no. 19, year 2024
PDF (Język Polski)

Keywords

glottodidactics
innovations
MOOC
remote education
third mission of universities
language education
competencies
self-directed learning

How to Cite

Bambrowicz, O. (2024). e-Glottodidactics: a case study. Polonistyka. Innowacje, (19), 141–150. https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.9

Abstract

The increasing interest in learning Polish as a foreign language has generated a heightened demand for innovative educational solutions. Among those striving for fluency in Polish are not only students but also professionals who seek courses offering rapid language acquisition, including elements of professional jargon. This text presents a concise overview of solutions developed by language education specialists at Adam Mickiewicz University in Poznań, tailored to address the specific needs of a non-traditional group of learners, primarily composed of individuals who are either currently employed or planning to enter the Polish labor market.

https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.9
PDF (Język Polski)

References

Cudak Romuald, 2020, Glottodydaktyka polonistyczna w perspektywie przemian, Katowice, https://rebus.us.edu.pl/bitstream/20.500.12128/18320/1/Cudak_glottodydaktyka_polonistyczna_w_perspektywie.pdf (dostęp: 2.02.2024).

Gaebel Michael, 2014, MOOC: masowe otwarte kursy online, Warszawa, https://www.frse.org.pl/storage/brepo/panel_repo_files/2021/02/18/ykz0pf/mooc-michael-gaebel-eua-frse-fzgajvc.pdf (dostęp: 7.02.2024).

Janowska Iwona, 2022, „Zaanektowany” system certyfikacji znajomości języka polskiego jako obcego – stan obecny, http://www.poradnikjezykowy.uw.edu.pl/wydania/poradnik_jezykowy.793.2022.04.1-Janowska.pdf (dostęp: 2.02.2024). DOI: https://doi.org/10.33896/PorJ.2022.4.1

Kościńska Agnieszka, Sendur Agnieszka, 2022, Kursy typu MOOC jako nowoczesna forma samokształcenia oraz doskonalenia zawodowego, https://repozytorium.ka.edu.pl/server/api/core/bitstreams/5ef291a2-d8e6-47af-a22f-320e9dcf0f61/content (dostęp: 6.03.2024).

Leja Krzysztof, 2015, Trzy misje uczelni, trzy ścieżki kariery, https://forumakademickie.pl/fa/2015/01/trzy-misje-uczelni-trzy-sciezkikariery (dostęp: 2.02.2024).

Piekutowski Jarema, 2023, Migracje: niewykorzystana (na razie) szansa Polski. Raport Warsaw Enterprise Institute, Warszawa, https://wei.org.pl/wpcontent/uploads/2023/09/Migracje-niewykorzystana-na-razie-szansa-Polskiraport.pdf (dostęp: 10.02.2024).

Wysieńska-Di Carlo Kinga, Klaus Witold, 2018, Pracodawcy i pracodawczynie a zatrudnianie cudzoziemców i cudzoziemek, Stowarzyszenie Interwencji Prawnej i Fundacja Konrada Adenauera, Warszawa, https://interwencjaprawna.pl/wpcontent/uploads/2018/06/RAPORT_PRACODAWCY_I_PRACODAWCZYNIErev-1.pdf (dostęp: 6.03.2024).

Język polski z elementami przedsiębiorczości (poziom B1): https://navoica.pl/courses/course-v1:UAM+B1_3+2022_E2/about

Handel i usługi. Kurs języka polskiego specjalistycznego dla cudzoziemców: https://navoica.pl/courses/course-v1:UAM+HU4+2022_E2/about

Transport i logistyka. Kurs języka polskiego specjalistycznego dla obcokrajowców: https://navoica.pl/courses/coursev1:UAM+TSL3+2022_E2/about