Nr 19 (2024)
Polonistyka. Innowacje
Polonistyka. Innowacje
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zgłoszenia
Zespół redakcyjny
Polityka prywatności
Kontakt
Statystyki
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Nr 19 (2024)
Opublikowany stycznia 15, 2025
Pełny numer
PDF
Wstęp
Marta Wrześniewska-Pietrzak
1-5
Polonistyka w kontekście glottodydaktycznym
https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.1
PDF
Teksty i konteksty
Małgorzata Zduniak
7-21
Polonistyka międzykulturowa
https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.2
PDF
Małgorzata Gębka-Wolak, Iwona Kaproń-Charzyńska, Joanna Kamper-Warejko, Krystyna Bojałkowska
23-46
Od nauki języka do świadomości metalingwistycznej. Seminarium językoznawcze dla chińskojęzycznych studentów filologii polskiej jako obcej
https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.3
PDF
Agnieszka Jasińska
47-59
Działania i strategie mediacyjne w przygotowaniu językowym kandydatów na studia w Polsce
https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.4
PDF
Magdalena Graf, Marta Nowak
61-71
Kim jest „polski Prešeren” i czy Kubuś Puchatek podbiłby serca słoweńskich dzieci? Wykorzystanie nazw własnych w nauczaniu języka polskiego jako nierodzimego
https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.5
PDF
Małgorzata Pamuła-Behrens, Justyna Wrona
73-94
Kompetencja interkulturowa nauczycieli pracujących z dziećmi z doświadczeniem migracji: wnioski z projektu „INNA SZKOŁA”
https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.6
PDF
Anna Szczepaniak-Kozak, Emilia Wąsikiewicz-Firlej
95-115
Różnorodność językowa jako nowe wyzwanie w polskiej oświacie: charakterystyka sytuacji i istniejące dobre praktyki w zakresie nauczania uwrażliwionego na język
https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.7
PDF
W stronę ucznia i studenta
Weronika Kosmalska, Małgorzata Rybka
117-140
„Abbas był wczoraj na rozmowie o pracę”, czyli o sposobach nawiązywania stosunku pracy na lekcjach języka polskiego jako obcego – dobre praktyki
https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.8
PDF
Olga Bambrowicz
141-150
E-glottodydaktyka – studium przypadku
https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.9
PDF
Marta Wrześniewska-Pietrzak
151-165
Uczniowie z doświadczeniem migracji w polskich szkołach oczyma przyszłych polonistów – od wyzwań do szukania nowych rozwiązań
https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.10
PDF
Alicja Przybylska, Natalia Różycka, Magdalena Socha
167-183
(Nie)obcy polski – czyli kilka słów na temat kompetencji słuchania ze zrozumieniem
https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.11
PDF
Dorota Delanois-Walczak
185-199
Obrazy polskie w powieści Alaina van Crugtena La dictature des ignares
https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.12
PDF
Katarzyna Radomska-T’Seyen
201-215
Edukacja patriotyczna w szkołach polonijnych na podstawie analizy scenariuszy uroczystości rocznicowych z okazji 11 listopada, 2 maja i 3 maja w Belgii w latach 2018-2022
https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.13
PDF
Recenzje
Marta Graczyk
217-223
Wielojęzyczność w środowisku szkolnym i nie tylko w doświadczeniach Niemiec, Grecji, Irlandii i Polski
https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.14
PDF
Laboratorium metodyczne nr 19
Miriam Czachor
225-237
Promowanie kultury antycznej poprzez grywalizację na przykładzie cyklu książek o Harrym Potterze autorstwa Joanne Kathleen Rowling
https://doi.org/10.14746/pi.2024.19.15
PDF
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się