Abstrakt
W ramach poniższego artykułu zostanie przedstawione zagadnienie marginalizacji dostępności komunikacyjnej na przykładzie pogranicza województw dolnośląskiego, lubuskiego oraz wielkopolskiego. W przybliżeniu nakreśli on zmiany w komunikacji międzyregionalnej i lokalnej obszarów peryferyjnych badanych województw. Analizie poddano połączenia komunikacyjne związane z przewozami pasażerskimi w zakresie komunikacji autobusowej, prywatnej (bus) oraz kolejowej.
Bibliografia
Adamczuk F. 2006. Współpraca gospodarcza na pograniczu polsko-niemieckim. Hradecke ekonomice dny 2006 – Sborník Příspěvků, s. 11–15.
Gorzym-Wilkowski W. 2005. Region transgraniczny na tle podstawowych pojęć geograficznych – próba syntezy. Przegląd Geograficzny, 77: 235–252.
Jackiewicz J., Czech P., Barcik P. 2010. Polityka transportowa na przykładzie aglomeracji śląskiej. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Transport, 69: 53–62.
Kajdanek K. 2011. Pomiędzy miastem a wsią: Suburbanizacja na przykładzie osiedli podmiejskich Wrocławia. Kraków.
Klan R. 2013. Po 2015 roku przywrócą połączenie kolejowe?(http://zw.pl/po-2015-roku-przywroca-polaczenie-kolejowe/; dostęp: 1.05.2013).
Rykiel Z. 1991. Rozwój regionów stykowych w teorii i badaniach empirycznych. Ossolineum, Wrocław–Warszawa–Kraków.
Sitek S. 2010. Stykowość obszaru i jej wpływ na przebieg procesów społeczno-ekonomicznych na przykładzie południowej części województwa śląskiego. Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, 2762, 1,4.
Zagożdżon A. 1980. Regiony peryferyjne – zagadnienia peryferyjnych układów osadniczych. Przegląd Geograficzny, 52: 815–826.