Abstract
The following article will be submitted to the issue of marginalization of transport accessibility the border provinces of Lower Silesia, Lubusz and Wielkopolska voivodships. There are roughly outline the importance of interregional communication for of peripheral areas surveyed voivodships. The regional connections will be analyzed associated with the carriage of buses (PKS), a private vehicles (bus) and the rail.
References
Adamczuk F. 2006. Współpraca gospodarcza na pograniczu polsko-niemieckim. Hradecke ekonomice dny 2006 – Sborník Příspěvků, s. 11–15.
Gorzym-Wilkowski W. 2005. Region transgraniczny na tle podstawowych pojęć geograficznych – próba syntezy. Przegląd Geograficzny, 77: 235–252.
Jackiewicz J., Czech P., Barcik P. 2010. Polityka transportowa na przykładzie aglomeracji śląskiej. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Transport, 69: 53–62.
Kajdanek K. 2011. Pomiędzy miastem a wsią: Suburbanizacja na przykładzie osiedli podmiejskich Wrocławia. Kraków.
Klan R. 2013. Po 2015 roku przywrócą połączenie kolejowe?(http://zw.pl/po-2015-roku-przywroca-polaczenie-kolejowe/; dostęp: 1.05.2013).
Rykiel Z. 1991. Rozwój regionów stykowych w teorii i badaniach empirycznych. Ossolineum, Wrocław–Warszawa–Kraków.
Sitek S. 2010. Stykowość obszaru i jej wpływ na przebieg procesów społeczno-ekonomicznych na przykładzie południowej części województwa śląskiego. Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, 2762, 1,4.
Zagożdżon A. 1980. Regiony peryferyjne – zagadnienia peryferyjnych układów osadniczych. Przegląd Geograficzny, 52: 815–826.