Abstrakt
The aim of our study is to examine the instruction of the Czech language for students with a dif-ferent mother tongue (DMT students). We provide a brief overview of how language instruction is implemented in Czechia and, based on a research probe into teaching practices, identify the specific aspects and critical challenges. Through a case study, we focus on illustrating suitable methodological approaches for Czech language classes for DMT students, using practical examples to underscore the critical need for enhanced support within communication-oriented language instruction.
Bibliografia
Adam, R. (2006-2007). O nejvlastnější mateřštině [On the Most Intrinsic Mother Tongue]. Český jazyk a literatura, 57/2, 244-246
Awramiuk, E. (2019). Argumenty pro mluvnici ve škole – víra, nebo důkazy? [Arguments for Grammar in Schools – Belief or Evidence?] (pp. 88-100). In: S. Štěpáník et al. (Eds.), Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi [The Relationship of Language and Communication in the Czech-Slovak-Polish Didactic Reflections]. Prague: Karo- linum
Doležalová, A.B. (2015). Český jazyk 4, učebnice pro 4.ročník [Czech language 4, textbook for the 4th grade]. Brno: Nová škola, 5
Nowosielski, M. et al. (2021). Edukacja elementarna uczniów z doświadczeniem migracji w Polsce i Czechach. Doświadczenia – Wnioski – Rekomendacje – Zasoby. Płock: Wydawnictwo Naukowe Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku
Štěpáník, S. (2015). Konstruktivismus a jeho didaktické implikace ve vyučování českého jazyka [Constructivism and Its Didactic Implications in Czech Language Instruction]. Čeština doma a ve světě, 2(2), 11-22
Štěpáník, S. et al. (2019). Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi [The Relationship of Language and Communication in the Czech-Slovak-Polish Didactic Reflections]. Prague: Karolinum
Tiskárna Ministerstva vnitra ČR. (2021). Prague, 2818-2820
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Klára Eliášková, Eva Hájková

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
