Kontrolní seznam pro přípravu příspěvku
Jako součást procesu odesílání příspěvku je požadováno, aby autoři zaškrnutím potvrdili, že jejich příspěvek je v souladu se všemi následujícími položkami. Příspěvky, které nebudou v souladu s těmito pravidly, mohou být autorům vráceny.
-
The submission has not been previously published, nor is it before another journal for consideration (or an explanation has been provided in Comments to the Editor).
-
The submission file is in OpenOffice, Microsoft Word, RTF, or WordPerfect document file format.
-
Where available, URLs for the references have been provided.
-
The text is single-spaced; uses a 12-point font; employs italics, rather than underlining (except with URL addresses); and all illustrations, figures, and tables are placed within the text at the appropriate points, rather than at the end.
-
The text adheres to the stylistic and bibliographic requirements outlined in the Author Guidelines, which is found in About the Journal.
-
If submitting to a peer-reviewed section of the journal, the instructions in Ensuring a Blind Review have been followed.
Pokyny pro autory
Zasady akceptacji artykułu do druku
- Decyzja Redakcji w kwestii zaakceptowania lub odrzucenia artykułu do publikacji jest oparta wyłącznie na ocenie znaczenia, stopnia oryginalności i jasności artykułu, a także na ocenie znaczenie pracy dla badań naukowych i zgodności tematyki artykułu z zakresem tematycznym "Bohemistyki". Akceptujemy jedynie pracy, które znacznie przyczyniły się do rozwoju badań naukowych.
- Redaktorzy biorą pełną odpowiedzialność i mają kompetencje do odrzucenia/przyjęcia artykułu.
- Artykuły najpierw podlegają wstępnej ocenie redakcyjnej, po czym są przesyłane do recenzji zewnętrznej.
- Opis procesów recenzowania znajduje się w zakładceProcedura recenzowania(http://www.bohemistyka.pl/procedura-recenzowania). W uzasadnionych przypadkach Redakcja jest gotowa do odstępstw od procedur opisanych w zakładceProcedura recenzowania.
- Autor ma obowiązek ustosunkować się do uwag recenzenta, a w przypadkach bezdyskusyjnych jest zobowiązany do usunięcia błędów i naniesienia poprawek.
- Autorowi przysługuje prawo odwołania się od decyzji Redakcji. Odwołanie powinno być złożone na piśmie i zawierać uzasadnienie.
- Redakcja w ciągu 7 dni skieruje do autora odpowiedź na jego odwołanie. W przypadku, gdy Autor będzie nieusatysfakcjonowany odpowiedzią Redakcji, ma możliwość złożenia odwołania do Wydawcy czasopisma lub do Committee on Publication Ethics (vizhttp://publicationethics.org).
- W przypadku, gdy artykuł zostanie przejęty do druku, a jego druk będzie przesunięty do następnego numeru, autor zostanie o tym powiadomiony. Sytuacja taka może wystąpić jedynie wtedy, gdy wystąpią poważne problemy związane z jego wydrukowaniem w planowanym pierwotnie numerze. Odwołanie od tej decyzji przebiega podobnie jak odwołanie na odmowę drukowania artykułu (patrz. pkt 4 Zasad akceptacji artykułu do druku).
- Redakcja dołoży wszelkich starań, aby badania, które podważają wcześniejsze prace opublikowane w czasopiśmie, były natychmiast drukowane. Natomiast autorzy krytykowanych materiałów będą mieli możliwość ustosunkowania się do opublikowanej krytyki.
- Artykuły, w których autorzy prezentują negatywne wyniki badań, będą również publikowane.
Wymogi techniczne artykułu
- Objętość artykułu nie powinna przekraczać 20 stron normalizowanego maszynopisu (format A4, 2000 znaków na stronie), objętość recenzji i pozostałych tekstów (np. informacji, artykułów jubileuszowych itp.) - 8 stron. Tekst może być napisany w języku czeskim, polski, angielskim lub niemieckim.
- Przypisy należy podawać po artykule.
- Tablice, wykresy i inne obiekty graficzne powinny być dołączone na końcu tekstu na oddzielnych kartach (także jako osobny plik). Natomiast w tekście Autor powinien zaznaczyć miejsce, do którego się one odnoszą.
- W cudzysłowie podajemy tytuły czasopism, konferencji, cytaty, o ile nie są inaczej wyodrębnione w tekście, np. inną wielkością czcionki.
- Kursywą wyodrębniamy wszystkie omawiane wyrazy, zwroty, zdania, ponadto tytuły prac zwartych i ich części (np. rozdziały), tytuły artykułów, zwroty obcojęzyczne wplecione w tekst. Na wydruku te fragmenty należy oznaczyć linią falistą.
- Podkreślenia tekstowe oznaczamy spacją na wydruku - podkreśleniem linią przerywaną.
- Znaczenia wyrazów, idiomów czy innych zwrotów podajemy w łapkach ' '.
- Do artykułu należy dołączyć streszczenie w języku polskim (lub czeskim) oraz angielskim, a także krótką informację o Autorze zawierającą imię nazwisko, tytuł i stopnie naukowe, afiliację, zainteresowania naukowe, numer ORCID oraz e-mail.
- Prace należy przesłać drogą e-mailową (wpisane do komputera w programie WORD).
- Autorów prosimy o dokładne podanie imienia i nazwiska, stopnia czy tytułu zawodowego lub naukowego, nazwy miejscowości, adresu do korespondencji, numeru telefonu lub emailu (co umożliwi szybki kontakt z autorem w celu przesłania korekty, nadbitek czy egzemplarza autorskiego).
Prohlášení o soukromí
Jména a emailové adresy vložené na této stránce budou použity výhradně pro uvedené účely tohoto časopisu a nebudou zpřístupněny pro jiné účely ani třetí straně.