Отправка материалов
Для отправки материала вам нужно Войти в систему или Зарегистрироваться.

Контрольный список подготовки материала к отправке

В качестве одного из этапов процесса отправки авторы должны проверить соответствие их материала всем следующим пунктам, материалы могут быть возвращены авторам, если они не соответствуют этим требованиям.
  • Этот материал ранее не был опубликован, а также не был представлен для рассмотрения и публикации в другом журнале (или дано объяснение этого в Комментариях для редактора).
  • Файл с материалом представлен в формате документа OpenOffice, Microsoft Word или RTF.
  • Приведены полные интернет-адреса (URL) для ссылок там, где это возможно.
  • Текст набран с одинарным межстрочным интервалом; используется кегль шрифта в 12 пунктов; для выделения используется курсив, а не подчеркивание (за исключением URL-адресов); все иллюстрации, графики и таблицы расположены в соответствующих местах в тексте, а не в конце документа.
  • Текст соответствует стилистическим и библиографческим требованиям, описанным в Руководстве для авторов, которое можно найти на странице «О журнале».

Руководство для авторов

Zasady akceptacji artykułu do druku

  • Decyzja Redakcji w kwestii zaakceptowania lub odrzucenia artykułu do publikacji jest oparta wyłącznie na ocenie znaczenia, stopnia oryginalności i jasności artykułu, a także na ocenie znaczenie pracy dla badań naukowych i zgodności tematyki artykułu z zakresem tematycznym "Bohemistyki". Akceptujemy jedynie pracy, które znacznie przyczyniły się do rozwoju badań naukowych.
  • Redaktorzy biorą pełną odpowiedzialność i mają kompetencje do odrzucenia/przyjęcia artykułu.
  • Artykuły najpierw podlegają wstępnej ocenie redakcyjnej, po czym są przesyłane do recenzji zewnętrznej.
  • Opis procesów recenzowania znajduje się w zakładceProcedura recenzowania(http://www.bohemistyka.pl/procedura-recenzowania). W uzasadnionych przypadkach Redakcja jest gotowa do odstępstw od procedur opisanych w zakładceProcedura recenzowania.
  • Autor ma obowiązek ustosunkować się do uwag recenzenta, a w przypadkach bezdyskusyjnych jest zobowiązany do usunięcia błędów i naniesienia poprawek.
  • Autorowi przysługuje prawo odwołania się od decyzji Redakcji. Odwołanie powinno być złożone na piśmie i zawierać uzasadnienie.
  • Redakcja w ciągu 7 dni skieruje do autora odpowiedź na jego odwołanie. W przypadku, gdy Autor będzie nieusatysfakcjonowany odpowiedzią Redakcji, ma możliwość złożenia odwołania do Wydawcy czasopisma lub do Committee on Publication Ethics (vizhttp://publicationethics.org).
  • W przypadku, gdy artykuł zostanie przejęty do druku, a jego druk będzie przesunięty do następnego numeru, autor zostanie o tym powiadomiony. Sytuacja taka może wystąpić jedynie wtedy, gdy wystąpią poważne problemy związane z jego wydrukowaniem w planowanym pierwotnie numerze. Odwołanie od tej decyzji przebiega podobnie jak odwołanie na odmowę drukowania artykułu (patrz. pkt 4 Zasad akceptacji artykułu do druku).
  • Redakcja dołoży wszelkich starań, aby badania, które podważają wcześniejsze prace opublikowane w czasopiśmie, były natychmiast drukowane. Natomiast autorzy krytykowanych materiałów będą mieli możliwość ustosunkowania się do opublikowanej krytyki.
  • Artykuły, w których autorzy prezentują negatywne wyniki badań, będą również publikowane.

Wymogi techniczne artykułu

  • Objętość artykułu nie powinna przekraczać 20 stron normalizowanego maszynopisu (format A4, 2000 znaków na stronie), objętość recenzji i pozostałych tekstów (np. informacji, artykułów jubileuszowych itp.) - 8 stron. Tekst może być napisany w języku czeskim, polski, angielskim lub niemieckim.
  • Przypisy należy podawać po artykule.
  • Tablice, wykresy i inne obiekty graficzne powinny być dołączone na końcu tekstu na oddzielnych kartach (także jako osobny plik). Natomiast w tekście Autor powinien zaznaczyć miejsce, do którego się one odnoszą.
  • W cudzysłowie podajemy tytuły czasopism, konferencji, cytaty, o ile nie są inaczej wyodrębnione w tekście, np. inną wielkością czcionki.
  • Kursywą wyodrębniamy wszystkie omawiane wyrazy, zwroty, zdania, ponadto tytuły prac zwartych i ich części (np. rozdziały), tytuły artykułów, zwroty obcojęzyczne wplecione w tekst. Na wydruku te fragmenty należy oznaczyć linią falistą.
  • Podkreślenia tekstowe oznaczamy spacją na wydruku - podkreśleniem linią przerywaną.
  • Znaczenia wyrazów, idiomów czy innych zwrotów podajemy w łapkach ' '.
  • Do artykułu należy dołączyć streszczenie w języku polskim (lub czeskim) oraz angielskim, a także krótką informację o Autorze zawierającą imię nazwisko, tytuł i stopnie naukowe, afiliację, zainteresowania naukowe, numer ORCID oraz e-mail.
  • Prace należy przesłać drogą e-mailową (wpisane do komputera w programie WORD).
  • Autorów prosimy o dokładne podanie imienia i nazwiska, stopnia czy tytułu zawodowego lub naukowego, nazwy miejscowości, adresu do korespondencji, numeru telefonu lub emailu (co umożliwi szybki kontakt z autorem w celu przesłania korekty, nadbitek czy egzemplarza autorskiego). 

Заявление о конфиденциальности

Имена и адреса электронной почты, введенные на сайте этого журнала, будут использованы исключительно для целей, обозначенных этим журналом, и не будут использованы для каких-либо других целей или предоставлены другим лицам и организациям.