Przesyłanie tekstów
Przejdź do logowania lub Zarejestruj aby zgłosić tekst.

Sprawdzenie tekstu przed wysłaniem

Autorzy proszeni są o sprawdzenie, czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych, mogą zostać odrzucone.
  • The submission has not been previously published, nor is it before another journal for consideration (or an explanation has been provided in Comments to the Editor).
  • The submission file is in OpenOffice, Microsoft Word, RTF, or WordPerfect document file format.
  • Where available, URLs for the references have been provided.
  • The text is single-spaced; uses a 12-point font; employs italics, rather than underlining (except with URL addresses); and all illustrations, figures, and tables are placed within the text at the appropriate points, rather than at the end.
  • The text adheres to the stylistic and bibliographic requirements outlined in the Author Guidelines, which is found in About the Journal.
  • If submitting to a peer-reviewed section of the journal, the instructions in Ensuring a Blind Review have been followed.

Wytyczne dla autorów

Zasady akceptacji artykułu do druku

  • Decyzja Redakcji w kwestii zaakceptowania lub odrzucenia artykułu do publikacji jest oparta wyłącznie na ocenie znaczenia, stopnia oryginalności i jasności artykułu, a także na ocenie znaczenie pracy dla badań naukowych i zgodności tematyki artykułu z zakresem tematycznym "Bohemistyki". Akceptujemy jedynie pracy, które znacznie przyczyniły się do rozwoju badań naukowych.
  • Redaktorzy biorą pełną odpowiedzialność i mają kompetencje do odrzucenia/przyjęcia artykułu.
  • Artykuły najpierw podlegają wstępnej ocenie redakcyjnej, po czym są przesyłane do recenzji zewnętrznej.
  • Opis procesów recenzowania znajduje się w zakładceProcedura recenzowania(http://www.bohemistyka.pl/procedura-recenzowania). W uzasadnionych przypadkach Redakcja jest gotowa do odstępstw od procedur opisanych w zakładceProcedura recenzowania.
  • Autor ma obowiązek ustosunkować się do uwag recenzenta, a w przypadkach bezdyskusyjnych jest zobowiązany do usunięcia błędów i naniesienia poprawek.
  • Autorowi przysługuje prawo odwołania się od decyzji Redakcji. Odwołanie powinno być złożone na piśmie i zawierać uzasadnienie.
  • Redakcja w ciągu 7 dni skieruje do autora odpowiedź na jego odwołanie. W przypadku, gdy Autor będzie nieusatysfakcjonowany odpowiedzią Redakcji, ma możliwość złożenia odwołania do Wydawcy czasopisma lub do Committee on Publication Ethics (vizhttp://publicationethics.org).
  • W przypadku, gdy artykuł zostanie przejęty do druku, a jego druk będzie przesunięty do następnego numeru, autor zostanie o tym powiadomiony. Sytuacja taka może wystąpić jedynie wtedy, gdy wystąpią poważne problemy związane z jego wydrukowaniem w planowanym pierwotnie numerze. Odwołanie od tej decyzji przebiega podobnie jak odwołanie na odmowę drukowania artykułu (patrz. pkt 4 Zasad akceptacji artykułu do druku).
  • Redakcja dołoży wszelkich starań, aby badania, które podważają wcześniejsze prace opublikowane w czasopiśmie, były natychmiast drukowane. Natomiast autorzy krytykowanych materiałów będą mieli możliwość ustosunkowania się do opublikowanej krytyki.
  • Artykuły, w których autorzy prezentują negatywne wyniki badań, będą również publikowane.

Wymogi techniczne artykułu

  • Objętość artykułu nie powinna przekraczać 20 stron normalizowanego maszynopisu (format A4, 2000 znaków na stronie), objętość recenzji i pozostałych tekstów (np. informacji, artykułów jubileuszowych itp.) - 8 stron. Tekst może być napisany w języku czeskim, polski, angielskim lub niemieckim.
  • Przypisy należy podawać po artykule.
  • Tablice, wykresy i inne obiekty graficzne powinny być dołączone na końcu tekstu na oddzielnych kartach (także jako osobny plik). Natomiast w tekście Autor powinien zaznaczyć miejsce, do którego się one odnoszą.
  • W cudzysłowie podajemy tytuły czasopism, konferencji, cytaty, o ile nie są inaczej wyodrębnione w tekście, np. inną wielkością czcionki.
  • Kursywą wyodrębniamy wszystkie omawiane wyrazy, zwroty, zdania, ponadto tytuły prac zwartych i ich części (np. rozdziały), tytuły artykułów, zwroty obcojęzyczne wplecione w tekst. Na wydruku te fragmenty należy oznaczyć linią falistą.
  • Podkreślenia tekstowe oznaczamy spacją na wydruku - podkreśleniem linią przerywaną.
  • Znaczenia wyrazów, idiomów czy innych zwrotów podajemy w łapkach ' '.
  • Do artykułu należy dołączyć streszczenie w języku polskim (lub czeskim) oraz angielskim, a także krótką informację o Autorze zawierającą imię nazwisko, tytuł i stopnie naukowe, afiliację, zainteresowania naukowe, numer ORCID oraz e-mail.
  • Prace należy przesłać drogą e-mailową (wpisane do komputera w programie WORD).
  • Autorów prosimy o dokładne podanie imienia i nazwiska, stopnia czy tytułu zawodowego lub naukowego, nazwy miejscowości, adresu do korespondencji, numeru telefonu lub emailu (co umożliwi szybki kontakt z autorem w celu przesłania korekty, nadbitek czy egzemplarza autorskiego). 

Polityka prywatności

The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.