Abstrakt
The author of the based on literature article attempts to characterise various factors that influence sexual activity named “sexual games” among youth. The aim of this paper concentrates on the presentation of the process of constructing identity in a culture of individualism. Characteristic of the postmodern era disintegration of categorical communities, uprooting from tradition and emancipation from social groups and communities results in the emergence of a new man and a new model of socialization. Dynamic socio-cultural changes taking place in Poland cause transformations of intrafamilial and peer relationships that involve a significant weakening of the original compounds in groups and result to identify youth with social networks and weak ties, even in such intimate sphere, which is sex. Secondly, the article tries to present the role and the consequences of this activity.
Bibliografia
Baniak J. (2010), Małżeństwo i rodzina w świadomości młodzieży gimnazjalnej na tle kryzysu jej tożsamości osobowej, Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos
Bauman Z. (2011), 44 listy ze świata płynnej nowoczesności, Kraków: Wydawnictwo Literackie
Biernat T., Sobierajski P. (2007), Młodzież wobec małżeństwa i rodziny. Raport z badań, Toruń: Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Dyczewski L. (2009), Wyobrażenia młodzieży o małżeństwie i rodzinie. Pomiędzy tradycją a nowoczesnością, Lublin: Wyd. KUL
Gergen K.J. (2009), Nasycone Ja. Dylematy tożsamości w życiu współczesnym, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Gola B. (2008), Modele zachowań seksualnych w prasie młodzieżowej i poglądach nastolatków, Kraków: Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego
Gulczyńska A. (2009), Rodzinne uwarunkowania aktywności seksualnej młodych dorosłych, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM
Granovetter M. (1973), The Strenght of the Weak Ties, “The American Journal of Sociology”, vol. 78, nr 6, s. 1360-1380
Granovetter M. (1983), The Strenght of The Weak Ties: A Network Theory Revisited, “Sociological Theory”, vol.1, s. 201-233
Iłendo-Milewska A. (2009), Dysfunkcjonalność uczniów gimnazjum, Warszawa: Engram. Difin S.A.
Kaufmann J.C. (2004), Ego. Socjologia jednostki. Inna wizja człowieka i konstrukcji podmiotu, Warszawa: Oficyna Naukowa
Kubacka-Jasiecka D. (2006), Agresja i autodestrukcja z perspektywy obronno-adaptacyjnych d%!e" Ja, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Kurzępa J. (2007), Zagrożona niewinność. Zakłócenia rozwoju seksualności współczesnej młodzieży, Kraków: Impuls
Maffesoli M. (2008), Czas plemion. Schyłek indywidualizmu w społeczeństwach ponowoczesnych, Warszawa: PWN
Mariański J. (2006), Sekularyzacja i desekularyzacja w nowoczesnym świecie, Lublin: Wyd. KUL
Mikiewicz P. (2005), Społeczne światy szkół średnich, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Mikołajewska B. (1985), Wybrane zagadnienia socjologii małych grup. Wybór tekstów, Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Przybył I. (2005), Poczucie tożsamości społecznej młodzieży gimnazjalnej, [w:] W. Wrzesień, A.Żurek, I. Przybył, Rodzice i ich dzieci w tańcu pokoleń, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM
Simmel G. (2005), Socjologia, Warszawa: PWN
Slany K. (2002), Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego w ponowoczesnym świecie, Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos
Smykowski B. (2006), Poczucie intymności a proces formowania tożsamości, [w:] M. Beisert (red.), Seksualność w życiu człowieka, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM
Zwoliński A. (2006), Seksualność w relacjach społecznych, Kraków: Wydawnictwo WAM
Licencja
1. W momencie złożenia pracy celem rozpoczęcia postępowania w sprawie publikacji, Licencjodawca, zwany dalej Autorem, akceptuje wszystkie zasady umieszczone na stronie internetowej czasopisma “Człowiek i Społeczeństwo”, udzielając Licencjobiorcy, zwanego dalej Wydawcą, niewyłącznej i nieodpłatnej licencji na korzystanie z Utworu. Licencja zakłada tym samym brak ograniczeń terytorialnych, czasowych oraz ilościowych na następujących polach eksploatacji (art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych):
a. utrwalanie Utworu;
b. zwielokrotnienie Utworu drukiem i w wersji cyfrowej;
c. wprowadzenie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału/zwielokrotnionych egzemplarzy Utworu;
d. publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie Utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
e. włączenie Utworu w skład utworu zbiorowego;
f. wprowadzenie Utworu w postaci elektronicznej na platformy elektroniczne lub inne wprowadzenie Utworu w postaci elektronicznej do Internetu, Intranetu, Extranetu lub innej sieci;
g. rozpowszechnianie Utworu w wersji elektronicznej w Internecie, Intranecie, Extranecie lub innej sieci, w pracy zbiorowej, a także samodzielnie w formule Open Access w oparciu o licencję Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa Licencja Publiczna (CC BY 4.0), a także inną wersję językową tej licencji, lub którąkolwiek późniejszą wersję tej licencji.
2. Założenia licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa Licencja Publiczna (CC BY 4.0), udzielają Wydawcy upoważnienia do kopiowania, zmieniania, rozprowadzania, przedstawiania i wykonywania Utworu jedynie pod warunkiem uznania autorstwa.
3. Wraz z dostarczeniem Utworu, Autor zobowiązuje się do wypełnienia, podpisania oraz odesłania skanu umowy