Abstrakt
.
Bibliografia
Barker C. (2005), Studia kulturowe. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków
Bishop C. (2004), Antagonism and Relational Aesthetics, „October”, issue 110 (Fall)
Bishop C. (2009), Zwrot społeczny: współpraca jako źródło cierpień, [w:] Stadion X. Miejsce, którego nie było. Reader, red. J. Warsza, korporacja ha!art, Kraków
Bourriaud N. (2002), Relational Aesthetics, trans. S. Pleasance, F. Woods, Les presses du réel, Paris
Bourriaud N. (2012), Estetyka relacyjna, przeł. (. Białkowski, MOCAK, Kraków
Chmielewska K., Szreder K., Łukowski T., (red. – 2009), Czytanki dla robotników sztuki. Zeszyt 1: Kultura nie dla zysku, Wolny Uniwersytet Warszawy, Wydawnictwo Fundacji B&c Zmiana, Warszawa, tekst dostępny też na stronie: http://www.wuw2009.pl/czytankid.php
Horkheimer M. (2002), Traditional and Critical Theory, [w:] M. Horkheimer, Critical Theory. Selected Essays, The Continuum Publishing Company, New York, s. 188-243
Jarecka D. (2011), Konsumenci anarchii, [w:]„Gazeta Wyborcza” – wydanie internetowe, tekst dostępny na stronie: http://wyborcza.pl/1,75475,10263227,Konsumenci_anarchii.html [dost&p: 13.11.11]
Juskowiak P. (2011), Sztuka współpracy w dobie kapitalizmu kognitywnego – estetyzacja, edukacja, relacja, [w:] „Zeszyty Artystyczne” nr 21, Poznań; (korzystam z rękopisu, poszerzonego w stosunku do opublikowanego tekstu, udostępnionego przez autora, numery stron odnoszą się do wersji opublikowanej)
Kester G.H. (2004), Conversation Pieces. Community + Communication in Modern Art, University of California Press, Berkeley-Los Angeles
Kincheloe J.L., McLaren P. (2010), Teoria krytyczna i badania jakościowe. Rewizja, przeł. P. Pluciński, [w:] Metody badań jakościowych, red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, red. wydania polskiego K. Podemski, Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa, T 1, s. 431-485
Kwon M. (2002), One Place after Another: Site-Specific Art and Locational Identity, The Mit Press: Cambridge Massachussets – London
Kurant A., Dawidzki O., Ronduda (.,Simon J., Bendyk E. (2009), Manifest Nooawangardy. Nowa autonomia sztuki, tekst dostępny na stronie: http://www.obieg.pl/wydarzenie/13677 [dost&p: 13.11.11]
Lash S., Lury C. (2005), Global Culture Industry: The Mediation of Things, Polity, Cambridge
Lash S. Lury C. (2011), Globalny przemysł kulturowy. Mediacja rzeczy, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków
Latour B. (2004), Why Has Critique Run out of Steam? From Matters of Fact to Matters of Concern, [w:] “Critical Inquiry”, nr 30 (Winter 2004), The University of Chicago
Latour B. (2009), Polityka natury. Nauki wkraczają do demokracji, tłum. A. Czarnacka, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa
Latour B. (2010), Splatając na nowo to, co społeczne. Wprowadzenie do Teorii Aktora-Sieci, tłum. A. Derra, K. Abriszewski, Wydawnictwo Universitas, Kraków
Lind M., Minichbauer R. (red. – 2009), Europejskie polityki kulturalne 2015. Raport ze scenariuszami przyszłości publicznego finansowania sztuki współczesnej. Wersja polska (red.), Wydawnictwo Fundacji B&c Zmiana, Warszawa
McGuigan J. (1992), Cultural populism, Routledge, London-New York
McGuigan J. (2009), Cool Capitalism, Pluto Press, London-New York
McGuigan J. (2010), Cultural analysis, SAGE, Los Angeles-London-New Delhi-Singapore-Washington DC
Minichbauer R. (2011), Chanting the Creative Mantra: the Accelerating Economization of EU Cultural Policy, [w:] Critique of Creativity. Precarity, Subjectivity and Resistance in the Creative Industries, eds. G. Raunig, G. Ray, U. Wuggenig, MyFlyBooks, London
Mościcki P. (2008), Polityka teatru. Eseje o sztuce angażującej, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa
Pawłowski R. (2011), Kultura jako ekonomia i bunt, [w:]„Gazeta Wyborcza” – wydanie internetowe, tekst dostępny na stronie: http://wyborcza.pl/1,75475,10270341,Kultura_jako_ekonomia_i_bunt.html, [dost&p: 13.11.11]
Ranciére J. (2007a), Dzielenie postrzegalnego. Estetyka i polityka, Tłum. M. Kropiwnicki i J. Sowa, Korporacja ha!art, Kraków
Ranciére J. (2007b), Estetyka jako polityka, Tłum. J. Kutyła, P. Mościcki, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa
Raunig G., Ray G., Wuggenig U. (red. – 2011), Critique of Creativity. Precarity, Subjectivity and Resistance in the Creative Industries, eds. MyFlyBooks, London
Ray G. (2011), Industry and the Administration of Terror, [w:] Critique of Creativity. Precarity, Subjectivity and Resistance in the Creative Industries, eds. G. Raunig, G. Ray, U. Wuggenig, MyFlyBooks, London Reinelt J.G., Roach J. R. (2007), Critical Theory and Performance, eds. J.G. Reinelt, J.R. Roach, The University of Michigan Press, Ann Arbor
Skórzyńska A. (2011), Kultura na czas kryzysu. Niedopowiedziany projekt polityczny, [w:] „Kultura współczesna. Teorie. Interpretacje. Praktyka”, nr 5(71), s. 165-185
van Osten M. (2011), Upredictable Outcomes/Unpredictable Outcasts, [w:] Critique of Creativity. Precarity, Subjectivity and Resistance in the Creative Industries, eds. G. Raunig, G. Ray, U. Wuggenig, MyFlyBooks, London
Vassilliu A. (2011), oficjalna inauguracja EKK, wypowiedź) na podstawie własnej transkrypcji przemówień
Zdrojewski B. (2011), oficjalne zakończenie EKK, wypowiedź) na podstawie własnej transkrypcji przemówień
Żmijewski A. (2007), Stosowane sztuki społeczne, tekst dostępny na stronie: http://www.krytykapolityczna.pl/Nr-11-12/Stosowane-sztuki-spoleczne/menu-id-27.html [dost&p: 13.11.11]
Licencja
1. W momencie złożenia pracy celem rozpoczęcia postępowania w sprawie publikacji, Licencjodawca, zwany dalej Autorem, akceptuje wszystkie zasady umieszczone na stronie internetowej czasopisma “Człowiek i Społeczeństwo”, udzielając Licencjobiorcy, zwanego dalej Wydawcą, niewyłącznej i nieodpłatnej licencji na korzystanie z Utworu. Licencja zakłada tym samym brak ograniczeń terytorialnych, czasowych oraz ilościowych na następujących polach eksploatacji (art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych):
a. utrwalanie Utworu;
b. zwielokrotnienie Utworu drukiem i w wersji cyfrowej;
c. wprowadzenie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału/zwielokrotnionych egzemplarzy Utworu;
d. publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie Utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
e. włączenie Utworu w skład utworu zbiorowego;
f. wprowadzenie Utworu w postaci elektronicznej na platformy elektroniczne lub inne wprowadzenie Utworu w postaci elektronicznej do Internetu, Intranetu, Extranetu lub innej sieci;
g. rozpowszechnianie Utworu w wersji elektronicznej w Internecie, Intranecie, Extranecie lub innej sieci, w pracy zbiorowej, a także samodzielnie w formule Open Access w oparciu o licencję Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa Licencja Publiczna (CC BY 4.0), a także inną wersję językową tej licencji, lub którąkolwiek późniejszą wersję tej licencji.
2. Założenia licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa Licencja Publiczna (CC BY 4.0), udzielają Wydawcy upoważnienia do kopiowania, zmieniania, rozprowadzania, przedstawiania i wykonywania Utworu jedynie pod warunkiem uznania autorstwa.
3. Wraz z dostarczeniem Utworu, Autor zobowiązuje się do wypełnienia, podpisania oraz odesłania skanu umowy