Konsumenci anarchii. Krytyka w warunkach niepewności.
PDF

Jak cytować

Agata Skórzyńska, A. S. (2012). Konsumenci anarchii. Krytyka w warunkach niepewności . Człowiek I Społeczeństwo, 33, 197–211. https://doi.org/10.14746/cis.2012.33.13

Abstrakt

.

https://doi.org/10.14746/cis.2012.33.13
PDF

Bibliografia

Barker C. (2005), Studia kulturowe. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków

Bishop C. (2004), Antagonism and Relational Aesthetics, „October”, issue 110 (Fall)

Bishop C. (2009), Zwrot społeczny: współpraca jako źródło cierpień, [w:] Stadion X. Miejsce, którego nie było. Reader, red. J. Warsza, korporacja ha!art, Kraków

Bourriaud N. (2002), Relational Aesthetics, trans. S. Pleasance, F. Woods, Les presses du réel, Paris

Bourriaud N. (2012), Estetyka relacyjna, przeł. (. Białkowski, MOCAK, Kraków

Chmielewska K., Szreder K., Łukowski T., (red. – 2009), Czytanki dla robotników sztuki. Zeszyt 1: Kultura nie dla zysku, Wolny Uniwersytet Warszawy, Wydawnictwo Fundacji B&c Zmiana, Warszawa, tekst dostępny też na stronie: http://www.wuw2009.pl/czytankid.php

Horkheimer M. (2002), Traditional and Critical Theory, [w:] M. Horkheimer, Critical Theory. Selected Essays, The Continuum Publishing Company, New York, s. 188-243

Jarecka D. (2011), Konsumenci anarchii, [w:]„Gazeta Wyborcza” – wydanie internetowe, tekst dostępny na stronie: http://wyborcza.pl/1,75475,10263227,Konsumenci_anarchii.html [dost&p: 13.11.11]

Juskowiak P. (2011), Sztuka współpracy w dobie kapitalizmu kognitywnego – estetyzacja, edukacja, relacja, [w:] „Zeszyty Artystyczne” nr 21, Poznań; (korzystam z rękopisu, poszerzonego w stosunku do opublikowanego tekstu, udostępnionego przez autora, numery stron odnoszą się do wersji opublikowanej)

Kester G.H. (2004), Conversation Pieces. Community + Communication in Modern Art, University of California Press, Berkeley-Los Angeles

Kincheloe J.L., McLaren P. (2010), Teoria krytyczna i badania jakościowe. Rewizja, przeł. P. Pluciński, [w:] Metody badań jakościowych, red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, red. wydania polskiego K. Podemski, Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa, T 1, s. 431-485

Kwon M. (2002), One Place after Another: Site-Specific Art and Locational Identity, The Mit Press: Cambridge Massachussets – London

Kurant A., Dawidzki O., Ronduda (.,Simon J., Bendyk E. (2009), Manifest Nooawangardy. Nowa autonomia sztuki, tekst dostępny na stronie: http://www.obieg.pl/wydarzenie/13677 [dost&p: 13.11.11]

Lash S., Lury C. (2005), Global Culture Industry: The Mediation of Things, Polity, Cambridge

Lash S. Lury C. (2011), Globalny przemysł kulturowy. Mediacja rzeczy, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków

Latour B. (2004), Why Has Critique Run out of Steam? From Matters of Fact to Matters of Concern, [w:] “Critical Inquiry”, nr 30 (Winter 2004), The University of Chicago

Latour B. (2009), Polityka natury. Nauki wkraczają do demokracji, tłum. A. Czarnacka, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa

Latour B. (2010), Splatając na nowo to, co społeczne. Wprowadzenie do Teorii Aktora-Sieci, tłum. A. Derra, K. Abriszewski, Wydawnictwo Universitas, Kraków

Lind M., Minichbauer R. (red. – 2009), Europejskie polityki kulturalne 2015. Raport ze scenariuszami przyszłości publicznego finansowania sztuki współczesnej. Wersja polska (red.), Wydawnictwo Fundacji B&c Zmiana, Warszawa

McGuigan J. (1992), Cultural populism, Routledge, London-New York

McGuigan J. (2009), Cool Capitalism, Pluto Press, London-New York

McGuigan J. (2010), Cultural analysis, SAGE, Los Angeles-London-New Delhi-Singapore-Washington DC

Minichbauer R. (2011), Chanting the Creative Mantra: the Accelerating Economization of EU Cultural Policy, [w:] Critique of Creativity. Precarity, Subjectivity and Resistance in the Creative Industries, eds. G. Raunig, G. Ray, U. Wuggenig, MyFlyBooks, London

Mościcki P. (2008), Polityka teatru. Eseje o sztuce angażującej, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa

Pawłowski R. (2011), Kultura jako ekonomia i bunt, [w:]„Gazeta Wyborcza” – wydanie internetowe, tekst dostępny na stronie: http://wyborcza.pl/1,75475,10270341,Kultura_jako_ekonomia_i_bunt.html, [dost&p: 13.11.11]

Ranciére J. (2007a), Dzielenie postrzegalnego. Estetyka i polityka, Tłum. M. Kropiwnicki i J. Sowa, Korporacja ha!art, Kraków

Ranciére J. (2007b), Estetyka jako polityka, Tłum. J. Kutyła, P. Mościcki, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa

Raunig G., Ray G., Wuggenig U. (red. – 2011), Critique of Creativity. Precarity, Subjectivity and Resistance in the Creative Industries, eds. MyFlyBooks, London

Ray G. (2011), Industry and the Administration of Terror, [w:] Critique of Creativity. Precarity, Subjectivity and Resistance in the Creative Industries, eds. G. Raunig, G. Ray, U. Wuggenig, MyFlyBooks, London Reinelt J.G., Roach J. R. (2007), Critical Theory and Performance, eds. J.G. Reinelt, J.R. Roach, The University of Michigan Press, Ann Arbor

Skórzyńska A. (2011), Kultura na czas kryzysu. Niedopowiedziany projekt polityczny, [w:] „Kultura współczesna. Teorie. Interpretacje. Praktyka”, nr 5(71), s. 165-185

van Osten M. (2011), Upredictable Outcomes/Unpredictable Outcasts, [w:] Critique of Creativity. Precarity, Subjectivity and Resistance in the Creative Industries, eds. G. Raunig, G. Ray, U. Wuggenig, MyFlyBooks, London

Vassilliu A. (2011), oficjalna inauguracja EKK, wypowiedź) na podstawie własnej transkrypcji przemówień

Zdrojewski B. (2011), oficjalne zakończenie EKK, wypowiedź) na podstawie własnej transkrypcji przemówień

Żmijewski A. (2007), Stosowane sztuki społeczne, tekst dostępny na stronie: http://www.krytykapolityczna.pl/Nr-11-12/Stosowane-sztuki-spoleczne/menu-id-27.html [dost&p: 13.11.11]