Konsumenci anarchii. Krytyka w warunkach niepewności.
Main Article Content
Abstrakt
.
Downloads
Article Details
1. W momencie złożenia pracy celem rozpoczęcia postępowania w sprawie publikacji, Licencjodawca, zwany dalej Autorem, akceptuje wszystkie zasady umieszczone na stronie internetowej czasopisma “Człowiek i Społeczeństwo”, udzielając Licencjobiorcy, zwanego dalej Wydawcą, niewyłącznej i nieodpłatnej licencji na korzystanie z Utworu. Licencja zakłada tym samym brak ograniczeń terytorialnych, czasowych oraz ilościowych na następujących polach eksploatacji (art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych):
a. utrwalanie Utworu;
b. zwielokrotnienie Utworu drukiem i w wersji cyfrowej;
c. wprowadzenie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału/zwielokrotnionych egzemplarzy Utworu;
d. publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie Utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
e. włączenie Utworu w skład utworu zbiorowego;
f. wprowadzenie Utworu w postaci elektronicznej na platformy elektroniczne lub inne wprowadzenie Utworu w postaci elektronicznej do Internetu, Intranetu, Extranetu lub innej sieci;
g. rozpowszechnianie Utworu w wersji elektronicznej w Internecie, Intranecie, Extranecie lub innej sieci, w pracy zbiorowej, a także samodzielnie w formule Open Access w oparciu o licencję Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa Licencja Publiczna (CC BY 4.0), a także inną wersję językową tej licencji, lub którąkolwiek późniejszą wersję tej licencji.
2. Założenia licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa Licencja Publiczna (CC BY 4.0), udzielają Wydawcy upoważnienia do kopiowania, zmieniania, rozprowadzania, przedstawiania i wykonywania Utworu jedynie pod warunkiem uznania autorstwa.
3. Wraz z dostarczeniem Utworu, Autor zobowiązuje się do wypełnienia, podpisania oraz odesłania skanu Załącznika nr 3 (Umowa o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC) do Zarządzenia Nr 445/2015/2016 Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 1 października 2015 roku w sprawie czasopism naukowych UAM oraz powołania uniwersyteckiej platformy czasopism elektronicznych PRESSto.
Referencje
- Barker C. (2005), Studia kulturowe. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków
- Bishop C. (2004), Antagonism and Relational Aesthetics, „October”, issue 110 (Fall)
- Bishop C. (2009), Zwrot społeczny: współpraca jako źródło cierpień, [w:] Stadion X. Miejsce, którego nie było. Reader, red. J. Warsza, korporacja ha!art, Kraków
- Bourriaud N. (2002), Relational Aesthetics, trans. S. Pleasance, F. Woods, Les presses du réel, Paris
- Bourriaud N. (2012), Estetyka relacyjna, przeł. (. Białkowski, MOCAK, Kraków
- Chmielewska K., Szreder K., Łukowski T., (red. – 2009), Czytanki dla robotników sztuki. Zeszyt 1: Kultura nie dla zysku, Wolny Uniwersytet Warszawy, Wydawnictwo Fundacji B&c Zmiana, Warszawa, tekst dostępny też na stronie: http://www.wuw2009.pl/czytankid.php
- Horkheimer M. (2002), Traditional and Critical Theory, [w:] M. Horkheimer, Critical Theory. Selected Essays, The Continuum Publishing Company, New York, s. 188-243
- Jarecka D. (2011), Konsumenci anarchii, [w:]„Gazeta Wyborcza” – wydanie internetowe, tekst dostępny na stronie: http://wyborcza.pl/1,75475,10263227,Konsumenci_anarchii.html [dost&p: 13.11.11]
- Juskowiak P. (2011), Sztuka współpracy w dobie kapitalizmu kognitywnego – estetyzacja, edukacja, relacja, [w:] „Zeszyty Artystyczne” nr 21, Poznań; (korzystam z rękopisu, poszerzonego w stosunku do opublikowanego tekstu, udostępnionego przez autora, numery stron odnoszą się do wersji opublikowanej)
- Kester G.H. (2004), Conversation Pieces. Community + Communication in Modern Art, University of California Press, Berkeley-Los Angeles
- Kincheloe J.L., McLaren P. (2010), Teoria krytyczna i badania jakościowe. Rewizja, przeł. P. Pluciński, [w:] Metody badań jakościowych, red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, red. wydania polskiego K. Podemski, Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa, T 1, s. 431-485
- Kwon M. (2002), One Place after Another: Site-Specific Art and Locational Identity, The Mit Press: Cambridge Massachussets – London
- Kurant A., Dawidzki O., Ronduda (.,Simon J., Bendyk E. (2009), Manifest Nooawangardy. Nowa autonomia sztuki, tekst dostępny na stronie: http://www.obieg.pl/wydarzenie/13677 [dost&p: 13.11.11]
- Lash S., Lury C. (2005), Global Culture Industry: The Mediation of Things, Polity, Cambridge
- Lash S. Lury C. (2011), Globalny przemysł kulturowy. Mediacja rzeczy, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków
- Latour B. (2004), Why Has Critique Run out of Steam? From Matters of Fact to Matters of Concern, [w:] “Critical Inquiry”, nr 30 (Winter 2004), The University of Chicago
- Latour B. (2009), Polityka natury. Nauki wkraczają do demokracji, tłum. A. Czarnacka, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa
- Latour B. (2010), Splatając na nowo to, co społeczne. Wprowadzenie do Teorii Aktora-Sieci, tłum. A. Derra, K. Abriszewski, Wydawnictwo Universitas, Kraków
- Lind M., Minichbauer R. (red. – 2009), Europejskie polityki kulturalne 2015. Raport ze scenariuszami przyszłości publicznego finansowania sztuki współczesnej. Wersja polska (red.), Wydawnictwo Fundacji B&c Zmiana, Warszawa
- McGuigan J. (1992), Cultural populism, Routledge, London-New York
- McGuigan J. (2009), Cool Capitalism, Pluto Press, London-New York
- McGuigan J. (2010), Cultural analysis, SAGE, Los Angeles-London-New Delhi-Singapore-Washington DC
- Minichbauer R. (2011), Chanting the Creative Mantra: the Accelerating Economization of EU Cultural Policy, [w:] Critique of Creativity. Precarity, Subjectivity and Resistance in the Creative Industries, eds. G. Raunig, G. Ray, U. Wuggenig, MyFlyBooks, London
- Mościcki P. (2008), Polityka teatru. Eseje o sztuce angażującej, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa
- Pawłowski R. (2011), Kultura jako ekonomia i bunt, [w:]„Gazeta Wyborcza” – wydanie internetowe, tekst dostępny na stronie: http://wyborcza.pl/1,75475,10270341,Kultura_jako_ekonomia_i_bunt.html, [dost&p: 13.11.11]
- Ranciére J. (2007a), Dzielenie postrzegalnego. Estetyka i polityka, Tłum. M. Kropiwnicki i J. Sowa, Korporacja ha!art, Kraków
- Ranciére J. (2007b), Estetyka jako polityka, Tłum. J. Kutyła, P. Mościcki, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa
- Raunig G., Ray G., Wuggenig U. (red. – 2011), Critique of Creativity. Precarity, Subjectivity and Resistance in the Creative Industries, eds. MyFlyBooks, London
- Ray G. (2011), Industry and the Administration of Terror, [w:] Critique of Creativity. Precarity, Subjectivity and Resistance in the Creative Industries, eds. G. Raunig, G. Ray, U. Wuggenig, MyFlyBooks, London Reinelt J.G., Roach J. R. (2007), Critical Theory and Performance, eds. J.G. Reinelt, J.R. Roach, The University of Michigan Press, Ann Arbor
- Skórzyńska A. (2011), Kultura na czas kryzysu. Niedopowiedziany projekt polityczny, [w:] „Kultura współczesna. Teorie. Interpretacje. Praktyka”, nr 5(71), s. 165-185
- van Osten M. (2011), Upredictable Outcomes/Unpredictable Outcasts, [w:] Critique of Creativity. Precarity, Subjectivity and Resistance in the Creative Industries, eds. G. Raunig, G. Ray, U. Wuggenig, MyFlyBooks, London
- Vassilliu A. (2011), oficjalna inauguracja EKK, wypowiedź) na podstawie własnej transkrypcji przemówień
- Zdrojewski B. (2011), oficjalne zakończenie EKK, wypowiedź) na podstawie własnej transkrypcji przemówień
- Żmijewski A. (2007), Stosowane sztuki społeczne, tekst dostępny na stronie: http://www.krytykapolityczna.pl/Nr-11-12/Stosowane-sztuki-spoleczne/menu-id-27.html [dost&p: 13.11.11]