Abstrakt
The article attempts at presenting a culture-oriented approach to economy culture’ patterns. The notion of economy culture’ pattern is conceived of as a set of normative beliefs that decide what kind of mutual rights and duties have a given subject of economic activities. The author asks questions about the cultural origins and normative assumptions of present day patterns.
Bibliografia
Bell D., Kulturowe sprzeczności kapitalizmu, przeł. S. Amsterdamski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1994.
Domosławski A., Świat nie na sprzedaż. Rozmowy o globalizacji i kontestacji, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2000.
Kochanowicz J., Mieszczaństwo, [w:] Encyklopedia socjologii, t. 2, Oficyna Naukowa, Warszawa 1999.
Kot W., Wybrane relacje poznawcze w obrębie wiedzy filozoficznej, socjologicznej i ekonomicznej, [w:] Gospodarka a społeczeństwo, red. J. Sikora, Wydawnictwo i Drukarnia UNI-DRUK s.j., Poznań 2010.
Młodzi 2012 o ekologii i społecznej odpowiedzialności biznesu, wrzesień 2013, TNS Polska na zlecenie firmy Henkel, „Gazeta Wyborcza” 8.10.2013.
Pogonowska B., Antyglobalizm, [w:] Elementy etyki gospodarki rynkowej, red. B. Pogonowska, PWE, Warszawa 2004.
Pogonowska B., Kategoria racjonalności w teoriach przedmiotowych makroekonomii, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1996.
Słownik socjologiczny, red. K. Olechnicki, P. Załęcki, Wydawnictwo Graffiti BC, Toruń
Sternberg E., Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, przeł. P. Łuków, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
Stiglitz E., Charlton A., Fair trade. Szansa dla wszystkich, przeł. A. Szeworski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
Szopa B., Intelektualne korzenie ekonomii społecznej, [w:] Wokół ekonomii społecznej, red. M. Frączek, J. Hausner, S. Mazur, Małopolska Szkoła Administracji Publicznej, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2012.
Sztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, Znak, Kraków 2002.
Zboroń H., Pogonowska B., Współczesne doktryny filozofii gospodarczej, [w:] Elementy etyki gospodarki rynkowej, red. B. Pogonowska, PWE, Warszawa 2004.
https://portal.ngo.pl/ [dostęp: 20.01.2014]. [dostęp: 20.01.2014].
Licencja
1. W momencie złożenia pracy celem rozpoczęcia postępowania w sprawie publikacji, Licencjodawca, zwany dalej Autorem, akceptuje wszystkie zasady umieszczone na stronie internetowej czasopisma “Człowiek i Społeczeństwo”, udzielając Licencjobiorcy, zwanego dalej Wydawcą, niewyłącznej i nieodpłatnej licencji na korzystanie z Utworu. Licencja zakłada tym samym brak ograniczeń terytorialnych, czasowych oraz ilościowych na następujących polach eksploatacji (art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych):
a. utrwalanie Utworu;
b. zwielokrotnienie Utworu drukiem i w wersji cyfrowej;
c. wprowadzenie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału/zwielokrotnionych egzemplarzy Utworu;
d. publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie Utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
e. włączenie Utworu w skład utworu zbiorowego;
f. wprowadzenie Utworu w postaci elektronicznej na platformy elektroniczne lub inne wprowadzenie Utworu w postaci elektronicznej do Internetu, Intranetu, Extranetu lub innej sieci;
g. rozpowszechnianie Utworu w wersji elektronicznej w Internecie, Intranecie, Extranecie lub innej sieci, w pracy zbiorowej, a także samodzielnie w formule Open Access w oparciu o licencję Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa Licencja Publiczna (CC BY 4.0), a także inną wersję językową tej licencji, lub którąkolwiek późniejszą wersję tej licencji.
2. Założenia licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa Licencja Publiczna (CC BY 4.0), udzielają Wydawcy upoważnienia do kopiowania, zmieniania, rozprowadzania, przedstawiania i wykonywania Utworu jedynie pod warunkiem uznania autorstwa.
3. Wraz z dostarczeniem Utworu, Autor zobowiązuje się do wypełnienia, podpisania oraz odesłania skanu umowy