Humanista w dobrym kontakcie, czyli o tutoringu akademickim

Main Article Content

Julita Wojciechowska

Abstrakt

The aim of the article is to present the basic idea of academic tutoring. This method allows for personalized and in-depth use of experience – based and taught teaching tools by developed in modern humanities in academic teaching.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Jak cytować
Wojciechowska, J. (2020). Humanista w dobrym kontakcie, czyli o tutoringu akademickim. Człowiek I Społeczeństwo, 49, 215–222. https://doi.org/10.14746/cis.2020.49.12
Dział
ARTYKUŁY

Referencje

  1. Brzezińska, A. (2000). Psychologia wychowania. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (s. 223–253), t. 3. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  2. Brzezińska, A., Rycielska, L. (2009). Tutoring jako czynnik rozwoju ucznia i nauczyciela. W: M. Budzyński, J. Traczyński, P. Czekierda, Z. Zalewski, A. Zembrzuska (red.), Tutoring w szkole. Między praktyką a teorią zmiany edukacyjnej (s. 19–30). Wrocław: TEO.
  3. Clark, J. (2001). The Oxford tutorial: The students’ perspective. W: D. Palfreyman (red.), The Oxford Tutorial:’Thanks, you taught me how to think’. Oxford: Oxford Centre for Higher Education Policy Studies.
  4. Czekierda, P. (2009). Co możemy zyskać w perspektywie społecznej, wprowadzając tutoring do szkoły? W: M. Budzyński, J. Traczyński, P. Czekierda, Z. Zalewski, A. Zembrzuska (red.), Tutoring w szkole. Między praktyką a teorią zmiany edukacyjnej (s. 15–18). Wrocław: TEO.
  5. Czekierda, P. (2015). Czym jest tutoring? W: P. Czekierda, B. Fingas, M. Szala (red.), Tutoring. Teoria. Praktyka. Studia przypadków (s. 15–36). Warszawa: Wolters Kluwer.
  6. Dawkins, R. (2008). Evolution in biology tutoring. W: D. Palfreyman (red.), The Oxford Tutorial:’Thanks, you taught me how to think’. Oxford: Oxford Centre for Higher Education Policy Studies.
  7. Fingas, B. (2015). Fundamenty i źródła tutoringu. W: P. Czekierda, B. Fingas, M. Szala (red.), Tutoring. Teoria. Praktyka. Studia przypadków (s. 37–61). Warszawa: Wolters Kluwer.
  8. Fox, L. (2008). Tutorials in greats and history: The Socratic method. W: D. Palfreyman (red.), The Oxford Tutorial:’Thanks, you taught me how to think’. Oxford: Oxford Centre for Higher Education Policy Studies.
  9. Godlewski, D. (2015). Tutoring nie jest tani: dlaczego się opłaca i jak go finansować? W: P. Czekierda, B. Fingas, M. Szala (red.), Tutoring. Teoria. Praktyka. Studia przypadków (s. 89–111). Warszawa: Wolters Kluwer.
  10. Mirfield, P. (2008). Teaching law, learning law: Growing up intellectually. W: D. Palfreyman (red.), The Oxford Tutorial:’Thanks, you taught me how to think’. Oxford: Oxford Centre for Higher Education Policy Studies.
  11. Palfreyman, D. (2008). Higher education, liberal education, critical-thinking, academic discourse, and the Oxford tutorial as sacred cow or pedagogical gem. W: D. Palfreyman (red.), The Oxford Tutorial:’Thanks, you taught me how to think’. Oxford: Oxford Centre for Higher Education Policy Studies.
  12. Pearson, R. (2008). Modern linguists as multi-taskers. W: D. Palfreyman (red.), The Oxford Tutorial:’Thanks, you taught me how to think’. Oxford: Oxford Centre for Higher Education Policy Studies.
  13. Probert, P. (2008). Engineering the tutorial experience. W: D. Palfreyman (red.), The Oxford Tutorial:’Thanks, you taught me how to think’. Oxford: Oxford Centre for Higher Education Policy Studies.
  14. Szala, M. (2015). Praca tutorska i proces stawania się tutorem. W: P. Czekierda, B. Fingas, M. Szala (red.), Tutoring. Teoria. Praktyka. Studia przypadków (s. 62–88). Warszawa: Wolters Kluwer.