Abstrakt
Dostojność i codzienność akademickiego życia – wprowadzenie do wiodącej tematyki tomu
Bibliografia
Abelard, P. (1952). Historia moich niedoli. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Clanchy, M. (1997). Abelard: A Medieval Life. Oxford: Blackwell.
Drozdowicz, Z. (2021). Między nauką i pseudonaukami. Od panpsychizmu do psychoanalizy. Nauka, 1, 19–37.
Gordin, M.D. (2021). On the Fringe: Where Science Meets Pseudoscience. Oxford: Oxford University Press.
Hao, Z. (2020). Academic Freedom Under Siege: What, Why, and What Is to Be Done. W: Z. Hao, P. Zabielskis (red.), Academic Freedom Under Siege (ss. 1–36). Cham, Switzerland: Spinger.
Husserl, E. (1999). Kryzys nauk europejskich i fenomenologia transcendentalna. Toruń: Wydawnictwo Rolewski.
Kołakowski, L. (1994). Diabeł kłamie również, kiedy mówi prawdę. W: Honoris Causa. Księga pamiątkowa ku czci Leszka Kołakowskiego (ss. 15–23). Łódź: Wydawnictwo Łódzkie.
Kołakowski, L. (1956). Wykłady o filozofii średniowiecznej. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Laudan, L. (1983). The Demise of the Demarcation Problem. W: R.S. Cohen, L. Laudan, Physics, Philosophy, and Psychoanalysis: Essays in Honor of Adolf Grünbaum (ss. 111–127). Dordrecht: D. Reidel Publishing Company.
Lukianoff, G., Haidt, J. (2018). The Coddling of the American Mind: How Good Intentions and Bad Ideas Are Setting Up a Generation for Failure. New York: Penguin Press.
Spitzberg, B.H., Tsou, M.-H., Gawron, M. (2021). Social Media Surveillance and (Dis) Misinformation in the COVID-19 Pandemic. W: H.D. O’Hair, M.J. O’Hair (red.), Communicating Science in Times of Crisis (ss. 262–301). Chichester: Wiley-Blackwell.
Twardowski, K. (2007). O dostojeństwie Uniwersytetu. Poznań: Zakład Graficzny UAM.
Tabakowska, E., Majewska, M. (2021). Poziom nauki i poziom komfortu. PAUza Akademicka, 570, 1–2.
Tierney, W.G. (2021). Higher Education for Democracy: The Role of the University in Civil Society. Albany, NY: State University of New York Press.
Woleński, J. (1985). Filozoficzna szkoła lwowsko-warszawska. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Licencja
1. W momencie złożenia pracy celem rozpoczęcia postępowania w sprawie publikacji, Licencjodawca, zwany dalej Autorem, akceptuje wszystkie zasady umieszczone na stronie internetowej czasopisma “Człowiek i Społeczeństwo”, udzielając Licencjobiorcy, zwanego dalej Wydawcą, niewyłącznej i nieodpłatnej licencji na korzystanie z Utworu. Licencja zakłada tym samym brak ograniczeń terytorialnych, czasowych oraz ilościowych na następujących polach eksploatacji (art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych):
a. utrwalanie Utworu;
b. zwielokrotnienie Utworu drukiem i w wersji cyfrowej;
c. wprowadzenie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału/zwielokrotnionych egzemplarzy Utworu;
d. publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie Utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
e. włączenie Utworu w skład utworu zbiorowego;
f. wprowadzenie Utworu w postaci elektronicznej na platformy elektroniczne lub inne wprowadzenie Utworu w postaci elektronicznej do Internetu, Intranetu, Extranetu lub innej sieci;
g. rozpowszechnianie Utworu w wersji elektronicznej w Internecie, Intranecie, Extranecie lub innej sieci, w pracy zbiorowej, a także samodzielnie w formule Open Access w oparciu o licencję Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa Licencja Publiczna (CC BY 4.0), a także inną wersję językową tej licencji, lub którąkolwiek późniejszą wersję tej licencji.
2. Założenia licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa Licencja Publiczna (CC BY 4.0), udzielają Wydawcy upoważnienia do kopiowania, zmieniania, rozprowadzania, przedstawiania i wykonywania Utworu jedynie pod warunkiem uznania autorstwa.
3. Wraz z dostarczeniem Utworu, Autor zobowiązuje się do wypełnienia, podpisania oraz odesłania skanu umowy