Co zrobić z poetyką? – perspektywa studencka

Main Article Content

Wiktoria Tuńska

Abstrakt

Artykuł ma na celu rozważenie, czy zmiany, które dokonały się w obrębie literatury (zwrot w stronę literatury cybernetycznej), mają bezpośredni wpływ zarówno na krytykę literacką, jak i poetykę rozumianą jako dziedzina naukowa oraz przedmiot wykładany na uniwersytecie. Na podstawie różnych przykładów autorka zastanawia się, czy student filologii polskiej zostaje wyposażony w narzędzia do badania tzw. techstów, a także czy koniecznie jest powstawanie jakichkolwiek nowych narzędzi. Przyjęta tu perspektywa studencka ma pozwolić na oddolną analizę problemu wpływu nowych mediów na kulturę oraz kwestii odbioru dzieł w dobie (post)digitalnej.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Jak cytować
Tuńska, W. (2016). Co zrobić z poetyką? – perspektywa studencka. Forum Poetyki, (4-5), 104-113. https://doi.org/10.14746/fp.2016.4-5.26720
Dział
Praktyki
Biogram autora

Wiktoria Tuńska, Cardiff University, University of York

(ur. 1993), absolwentka studiów licencjackich na kierunki filologia polska na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Swoją pracę dyplomową poświęciła traumatycznemu obrazowi śmierci matki w poezji Tadeusza Różewicza i Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego. Interesuje się literaturą XX i XXI wieku, ze szczególnym uwzględnieniem afektywnego wymiaru literatury.|(b.1993) completed her undergraduate studies in Polish philology at Mickiewicz University. Her senior thesis examined the traumatic image of the death of the mother in the poetry of Tadeusz Różewicz and Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki; she is interested in 20th and 21st century literature, and particularly in studying the dimension of affect in literature. |

Referencje

  1. Głowiński, Michał, Aleksandra Okopień-Sławińska, i Janusz Sławiński. Zarys teorii literatury. IV. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1975.
  2. „Gry i opowiadania - różnice”. Udostępniono 15 maj 2020. http://techsty.art.pl/gry/opowiadanie_roznice.html.
  3. McLuhan, Marshall. Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka. Warszawa, 2004.
  4. Pisarski, M. „Hipertekst, książka i druk”. Udostępniono 15 maj 2020. http://techsty.art.pl/hipertekst/ksiazka.htm.
  5. Pisarski, Mariusz. „Hipertekst - definicje”. Udostępniono 15 maj 2020. http://techsty.art.pl/hipertekst/definicje.htm.
  6. Pisarski, Mariusz. „Historia hipertekstu”. Udostępniono 15 maj 2020. http://techsty.art.pl/hipertekst/historia.htm.
  7. Pisarski, Mariusz. „Klasyka powieści hipertekstowej”. Techsty. Udostępniono 15 maj 2020. http://techsty.art.pl/hipertekst/hiperfikcja/klasyka.htm.
  8. Pisarski, Mariusz. „Powieść hipertekstowa”. Udostępniono 15 maj 2020. http://techsty.ehost.pl/techsty/hipertekst/hiperfikcja.htm.
  9. Pisarski, Mariusz. Xanadu. Hipertekstowe przemiany prozy. Kraków: Korporacja Ha!art, 2013.
  10. Pisarski, Mariusz. „Zwał cyberżula | ćpanie internetu, czyli poezja cybernetyczna na zakręcie”, 27 maj 2015. http://techsty.ehost.pl/techsty/?p=1808.
  11. Szczerek, Ziemowit. Siódemka. Kraków, 2014.
  12. Wysołuch, Seweryna. „Literackość i medialność pierwszej polskiej powieści internetowej( «Blok» Sławomira Shutego)”. Techsty, 2004. http://techsty.art.pl/m9/s_wyslouch_blok.html