Abstrakt
Rozmowa o asemic wiriting z czołowym polskim artystą tego gatunku, Grzegorzem Wróblewskim. Wróblewski przedstawia swoje inspiracje i motywacje, które skłoniły go do wyboru formy wyrazu, jaką jest używanie asemicznego pisania. Artysta, który wytworzył swój własny, rozpoznawalny styl, na przykładzie osobistych doświadczeń wydawniczo-recepcyjnych omawia kwestie problematyki odbioru tego gatunku, rosnącej międzynarodowej popularności i kłopotu z omawianiem oraz badaniem tego wciąż nierozpowszechnionego gatunku w Polsce. Jego przemyślenia o asemic writig oraz sztuce w ogóle pozwalają na lepsze zrozumienie twórczości tego multidyscyplinarnego artysty.
Bibliografia
An Anthology of Asemic Handwriting. Red. Tim Gaze, Michael Jacobson. New York: Punctum Books, 2013.
Bereza, Henryk. „Potencjalność”. Pogranicza 6 (2007): 85–87.
Wróblewski, Grzegorz. Miejsca styku. Warszawa: Convivo, 2018.
Wróblewski, Grzegorz. Nowa Kolonia. Posł. Paweł Stangret. Szczecin: Wydawnictwo Forma, 2007.
Wróblewski, Grzegorz. Polowanie. Posł. Dawid Kujawa. Warszawa: Convivo, 2022.
Wróblewski, Grzegorz. Shanty Town. Przedm. Mark Young. Middletown: Post-Asemic Press, 2022.
Wróblewski, Grzegorz. Spartakus. Literaturasztukaestetyka. Szkice z pobytu na ziemi. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 2024.
Wróblewski, Grzegorz. Tatami in Kyoto. London: Literary Waves Publishing, 2024.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2025 Olga Wyszyńska, Eryk Szkudlarz

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Za prawa cytowania fragmentów innych publikacji (tekstów, tabel, rycin oraz ilustracji) odpowiedzialni są autorzy artykułu.
