Abstract
Internet access and semi-online teaching methods seem to be useful in a scientific and technological education. How efficient they can be in a philosophical and sociomoral education? Experiencing of full inclusion and open discourse are preconditions of moral and democratic education. I show supporting opportunities for semi-online teaching by giving an exemple that is based o story from A. Schopenhauer.References
Danszczyk J., Fołda M., Gilicka M., Gościniak J., Jakubowski D., Klak-Nowakowa J., Nowak E., Rudawski B., Tomczak A., Fantazja, emocje, refleksja. Bajki w warsztacie nauczyciela etyki, „Ethics in Progress Quarterly” 2011, nr 2, www.ethicsinprogress.org.
Dittler U., Kindt M., Schwarz Ch. (Hrsg.), Online-Communities als soziale Systeme. Wikis, Weblogs und Social Software im E-Learning, Waxmann, Münster–New York–München–Berlin 2007.
Groner R., Dubi M. (Hrsg.), Das Internet und die Schule, Verlag Hans Huber, Bern–Göttingen–Toronto–Seattle 2001.
Nowak E., O uczuciach na poważnie, „Filozofia Publiczna i Edukacja Demokratyczna” 2011, nr 1.
Pawłowska A., Odpowiedzialność administracji w społeczeństwie informacyjnym, „Administracja Publiczna” 2010, nr 2 (16), WSAP, s. 41–54.
Piaget J., Intelligence and Affectivity, T.A. Brown, C.E. Kaegi (transl., ed.), Annual Reviews, Inc., Palo Alto 1981.
Piaget J., Psychologie et pédagogie. Six études de psychologie, Studium pierwsze, Gouthier, Paris 1969.
Reinmann-Rothmeier G., Mandl H. (Hrsg.), Virtuelle Seminare, Verlag Hans Huber, Bern–Göttingen–Toronto–Seattle 2001.
Schopenhauer A., Aforyzmy o mądrości życia, przeł. J. Garewicz, Czytelnik, Warszawa 1974.
Spitzer M., Jak uczy się mózg, Warszawa 2007.
Spitzer M., Lernen, Spektrum Akademischer Verlag, Heidelberg 2002.
Tiedemann M., Philosophiedidaktik und empirische Bildungsforschung, LiT Verlag, Berlin 2011.
Wygotski L., Denken und Sprechen, Fischer Verlag, Stuttgart 1972.
Wygotski L., Myślenie i mowa, PWN, BKF, Warszawa 1989.
License
Copyright (c) Authors retain copyright and publishing rights to their articles in this journal, granting the journal the right to distribute them under the terms of the CC BY-NC-ND 4.0