Tom 1 Nr 2 (2012)
Filozofia Publiczna i Edukacja Demokratyczna
Filozofia Publiczna i Edukacja Demokratyczna
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zgłoszenia
Zespół redakcyjny
Polityka prywatności
Kontakt
Statystyki
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Tom 1 Nr 2 (2012)
Opublikowany 31 lipca 2012
Spis treści
. .
1-4
Spis treści
PDF
Spotkania
Eva Marsal, Takara Dobashi, Ewa Nowak
6-21
Szacunek, dystans, inkluzja. Paleta interaktywnych ćwiczeń do lekcji etyki (grupa wiekowa 10–14 lat)
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.1
PDF
Jak kształcić demokratycznie?
Ewa Nowak
24-43
Dydaktyka online i semi-online: jak stosować technologie cyfrowe w nauczaniu filozofii i etyki
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.2
PDF
Demokracja i prawo
Piotr W. Juchacz
46-63
Dikaiosyne – sprawiedliwość. Genealogia pojęcia
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.3
PDF
Wykłady otwarte
Mariusz Szynkiewicz
66-86
Kosmos i filozofia – kilka uwag na temat „niepokoju kosmologicznego” Stanisława Ignacego Witkiewicza
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.4
PDF
Ewa Czerwińska-Schupp
87-100
Faszyzm austriacki (1934–1938) – założenia filozoficzno-ideowe, ustrojowe i praktyka polityczna
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.5
PDF
Krzysztof Nowak
101-116
Czym była Marksowska krytyka ekonomii politycznej?
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.6
PDF
Marcin Byczyński
117-128
Pojedynek honorowy – demonstracja kompetencji honorowych czy pieniactwo?
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.7
PDF
Z Korpusu filozoficznej wiedzy podstawowej
Piotr Makowski
130-138
Ogień w filozofii Heraklita
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.8
PDF
Anna Jaroszewska
139-145
Spór o uniwersalia
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.9
PDF
Bolesław Andrzejewski
146-154
Od Bacona do Hume’a – istota i odcienie empiryzmu w nowożytnej Anglii
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.10
PDF
Michał Wendland
155-168
Epistemologia Kanta jako rozwiązanie sporu empiryzmu z racjonalizmem
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.11
PDF
Mariusz Moryń
169-176
Fenomenologia
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.12
PDF
Współcześni nauczyciele filozoficznego myślenia
Mateusz Bonecki
178-198
Jerzy Kmita – interpretacja humanistyczna i społeczno-regulacyjna koncepcja kultury
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.13
PDF
Kronika
Filip Bardziński, Marta Szopka
200-206
Eutanazja – sprawozdanie z dyskusji w poznańskim Paderku
PDF
Piotr W. Juchacz
207-208
Dziesiąty Światowy Dzień Filozofii UNESCO – 17 listopada 2011 r.
PDF
Piotr W. Juchacz
209-210
Z młodzieżą o różnorodności refleksji filozoficznej
PDF
Filip Bardziński
211-212
Warsztaty z Konstanckiej Metody Dyskusji nad Dylematem (KMDD) w IF UAM
PDF
Anna Malitowska, Karolina Budzińska
213-214
Przedszkolaki filozofują
PDF
Marta Szopka
215-216
„Dlaczego Tales patrzył w niebo?” – warsztaty z metody LEGO-LOGOS
PDF
Anna Malitowska
217-217
To już XXV Olimpiada Filozoficzna!
PDF
Marta Szopka
218-221
„W Parku Filozofii – lekcja rozmowy” – II edycja warsztatów filozoficznych dla dzieci w Instytucie Filozofii UAM w Poznaniu
PDF
Daniel Jakubowski
222-222
Ucząc, czym są zrównoważony rozwój i sprawiedliwy handel
PDF
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się