Vol. 1 No. 2 (2012)
Public Philosophy & Democratic Education
Public Philosophy & Democratic Education
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
Vol. 1 No. 2 (2012)
Published 31 July 2012
Contents
. .
1-4
Spis treści
PDF (Język Polski)
Meetings
Eva Marsal, Takara Dobashi, Ewa Nowak
6-21
Respect, distance, inclusion Collecting interactive exercices of moral education (10–14 years aged students)
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.1
PDF (Język Polski)
How Educate Democratically?
Ewa Nowak
24-43
Online and semi-online teaching ways: how to apply digital technologies in philosophical and sociomoral education
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.2
PDF (Język Polski)
Democracy and Law
Piotr W. Juchacz
46-63
Dikaiosyne – justice. A Genealogy of the Concept
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.3
PDF (Język Polski)
Public Lectures
Mariusz Szynkiewicz
66-86
Cosmos and Philosophy – Remarks on the Concept of Cosmological Concern in S.I. Witkiewicz’s novels
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.4
PDF (Język Polski)
Ewa Czerwińska-Schupp
87-100
Austrian Fascism (1934–1938) – philosophical, ideological, constitutional foundations and political practice
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.5
PDF (Język Polski)
Krzysztof Nowak
101-116
Marx’s critique of political economy: select basic principles
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.6
PDF (Język Polski)
Marcin Byczyński
117-128
The duel of honour – a demonstration of competences of honour or barretry?
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.7
PDF (Język Polski)
Ex corpore scientiae philosophici fundamentalis
Piotr Makowski
130-138
Fire in the Philosophy of Heraclitus
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.8
PDF (Język Polski)
Anna Jaroszewska
139-145
The dispute about universals
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.9
PDF (Język Polski)
Bolesław Andrzejewski
146-154
From Bacon to Hume – essence and aspects of empiricism in modern England
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.10
PDF (Język Polski)
Michał Wendland
155-168
Kant’s Epistemology as Conclusion of Dispute Between Empiricism and Rationalism
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.11
PDF (Język Polski)
Mariusz Moryń
169-176
Phenomenology
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.12
PDF (Język Polski)
Contemporary Teachers of Philosophical Thinking
Mateusz Bonecki
178-198
Jerzy Kmita – humanistic interpretation and socio-regulatory theory of culture
https://doi.org/10.14746/fped.2012.1.2.13
PDF (Język Polski)
Chronicle
Filip Bardziński, Marta Szopka
200-206
Eutanazja – sprawozdanie z dyskusji w poznańskim Paderku
PDF (Język Polski)
Piotr W. Juchacz
207-208
Dziesiąty Światowy Dzień Filozofii UNESCO – 17 listopada 2011 r.
PDF (Język Polski)
Piotr W. Juchacz
209-210
Z młodzieżą o różnorodności refleksji filozoficznej
PDF (Język Polski)
Filip Bardziński
211-212
Warsztaty z Konstanckiej Metody Dyskusji nad Dylematem (KMDD) w IF UAM
PDF (Język Polski)
Anna Malitowska, Karolina Budzińska
213-214
Przedszkolaki filozofują
PDF (Język Polski)
Marta Szopka
215-216
„Dlaczego Tales patrzył w niebo?” – warsztaty z metody LEGO-LOGOS
PDF (Język Polski)
Anna Malitowska
217-217
To już XXV Olimpiada Filozoficzna!
PDF (Język Polski)
Marta Szopka
218-221
„W Parku Filozofii – lekcja rozmowy” – II edycja warsztatów filozoficznych dla dzieci w Instytucie Filozofii UAM w Poznaniu
PDF (Język Polski)
Daniel Jakubowski
222-222
Ucząc, czym są zrównoważony rozwój i sprawiedliwy handel
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here