Abstract
Progress in all areas of socio-economic activity depends on the level of education. In contemporary literature, “education” is interpreted in various ways. Many theories, concepts and education systems are proposed. Issues related to education and its key role in promoting the idea of corporate social responsibility are also discussed. The aim of the study is to prove that the currently adopted education system requires modernization towards a dialogic method of teaching applied ethics and CSR.
References
Bąk I., Wolska G., Oesterreich M., The application of correspondence analysis in studies of CSR awareness at Economic Universities in Poland and Croatia, „European Research Studies Journal” 2019, vol. 22, no. 4. DOI: https://doi.org/10.35808/ersj/1520
Christensen L.J., Peirce E., Hartman L.P., Hoffman, W.M., Carrier J., Ethics, CSR, and Sustainability Education in the Financial Times Top 50 Global Business Schools: Baseline Data and Future Research Directions, „Journal of Business Ethics” 2007, no. 73. DOI: https://doi.org/10.1007/s10551-006-9211-5
Elobeid D.E., Kaifi B.A., Lele U., Corporate Social Responsibility in Higher Education Institutions: The Experience of the College of Business and Economics at Qassim University, „International Leadership Journal” 2016, vol. 8(1).
Sobczyk M., Statystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
Sójka J., Jak uczyć etyki biznesu po Enronie?, „Annales, Etyka w Życiu Gospodarczym” 2005, nr 8(2).
Turker D., Vural C.A., Idowu S.O., Social responsibility education across Europe, A comparative approach, Springer 2016. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-26716-6
Jaroszyński P., Paideia, http://www.ptta.pl/pef/pdf/p/paideia.pdf [dostęp: 18.08.2021].
Klinger K., Polska szkoła zabija myślenie. Winny jest system i podstawa programowa https://forsal.pl/artykuly/1405096,edukacja-polska-szkola-zabija-myslenie.html [dostęp: 5.02.2023].
Kochanowska E., Rozwijanie samodzielności poznawczej dziecka jako działanie (nie)pozorne nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej, https://sbc.org.pl/Content/296896/Pedagogika-1-2017-179-191 [dostęp: 5.02.2023].
Olbrycht K., Wychowanie do wartości – w centrum aksjologicznych dylematów współczesnej edukacji, https://tiny.pl/9tkms8j1 [dostęp: 26.08.2021].
Tokarčíková E., Kucharčíková A., Ďurišová M., Education of Students of the Study Program Informatics in the Field of Corporate Social Responsibility, „Periodica Polytechnica Social and Management Sciences” 2015, no. 23, vol. 2, https://pp.bme.hu/so/article/view/7473/6667 [dostęp: 12.09.2024]. DOI: https://doi.org/10.3311/PPso.7473
Vasilescu R., Barna C., Epure M., Baicu C., Developing university social responsibility: A model for the challenges of the new civil society, „Procedia Social and Behavioral Sciences” 2010, no. 2. DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.03.660
World Economic Forum, The Future of Jobs, Report 2020, October 2020, https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf [dostęp: 18.05.2024].
License
Copyright (c) 2024 Grażyna Wolska
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Czasopismo oraz wszystkie zamieszczone w nim materiały są powszechnie dostępne i mogą być wykorzystywane do celów naukowych, edukacyjnych, poznawczych i niekomercyjnych bez konieczności uzyskiwania każdorazowej zgody autorów i redakcji. Nadesłanie artykułu do publikacji traktowane jest jako zgoda autora na udostępnienie swojej pracy i informacji w niej zawartych do powyżej wymienionych celów. W takich przypadkach należy jedynie wskazać źródło, z którego zaczerpnięte zostały informacje. Pobieranie opłat za dostęp do materiałów zawartych w czasopiśmie lub ograniczanie do niego dostępu jest zabronione.
Przesyłane do redakcji teksty muszą stanowić oryginalne prace, uprzednio nigdzie niepublikowane ani nie przedkładane innym redakcjom lub wydawcom. Autorzy nadsyłanych artykułów ponoszą odpowiedzialność za uzyskanie zezwoleń na publikowanie materiałów, do których prawa autorskie są w posiadaniu osób trzecich. Publikacja materiałów chronionych prawem autorskim jest możliwa pod warunkiem uprzedniego dostarczenia przez autora do redakcji pisemnej zgody właściciela praw autorskich.